اعطا گفت: درخواست برای مهاجرت در بین پرستاران طی ماه‌های اخیر ۳ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۳۰ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی درخواست گواهی برای مهاجرت در بین پرستاران طی ماه‌های اخیر سه برابر شده است و بحث‌های مالی و عدم پرداخت به موقع حق و حقوق و معوقات آنان دلیل اصلی این تقاضا است.

وی ادامه داد: فروردین ماه امسال یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به موضوع کرونا اختصاص یافت و بخش مهمی از این ارقام برای جبران کاهش درآمد بیمارستان‌ها و پرداخت معوقات بود، اما هنوز معوقات به موقع پرداخت نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید


اعطا بیان کرد: بخشی از فعالیت پرستاری معطوف به خدمات محلی و خانگی است که شهرداری با توجه به در اختیار داشتن شبکه مدیریت محلی می‌تواند از طریق سرا‌های محله و خانه‌های سلامت، از این ظرفیت استفاده کند.

عضو شورای شهر تهران درباره آمار اشتغال پرستاران گفت: گفته می‌شود ۵۰ هزار پرستار بیکار در سطح کشور وجود دارد و اگر ۱۰ درصد آن‌ها در تهران باشند، با این تفاسیر ۵ هزار پرستار بیکار در پایتخت هستند و در این میان پیش بینی ساز و کار مناسب و توزیع خدمات محله‌ای به کاهش بار کاری بیمارستان‌ها در شرایط کنونی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
پرستاري كه نميتونه حتي سوزن و سرم بزنه به چه درد ميخوره ؟
آخرین اخبار