بازیکن سابق فوتبال کشورمان درباره شکست تیم پرسپولیس برابر تیم اولسان کره جنوبی توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی سید صالحی بازیکن سابق فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس برابر تیم اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم اولسان کره جنوبی بازی را در اختیار گرفته بود وتیم پرسپولیس با ارائه بازی تدافعی چشم به ضدحملات داشت.  تیم کره‌ای یک موقعیت گلزنی در همان ابتدای بازی داشت که توپ به تیرک دروازه پرسپولیس خورد.  

او ادامه داد: همان طور که در روز‌های گذشته بیان کردم  تیم کره‌ای در دفاع‌های چپ و راست خود ضعف دارد و پرسپولیسی‌ها با پرسینگ توانستند توپ را از آن‌ها بگیرند و  در نهایت مهدی عبدی گل اول را  به ثمر رساند. اگر تیم پرسپولیس  بازی را بعد از زدن گل مدیریت  می‌کرد و تمرکز کافی داشت در آن صورت خیلی زود گل مساوی را دریافت نمی‌کرد.  

سید صالحی بیان کرد: تیم اولسان کره جنوبی بعد از زدن گل تساوی اعتماد به نفس بالایی پیدا کرد و صاحب توپ و میدان شد و آن‌ها قصد داشتند با سانتر از جناحین به برتری دست یابند. بازیکنان  تیم پرسپولیس در این بازی نامنظم و سردرگم حمله می‌کردند و در نهایت تیم کره‌ای از جناح راست پرسپولیس حمله کرد و  با خطای هند شیری، صاحب یک ضربه پنالتی شد.   طبیعی بود که اولسان بعد از گل برتری عقب نشینی کند، چون میانگین  سنی بازیکنان این تیم بالا است.  

سید صالحی: پرسپولیسی‌ها برابر حریف کره‌ای خود سر در گم بودند/ قهرمانی سرخپوشان ضعف‌های فوتبالمان را می‌پوشاند

نبود سیستم VAR در کشورمان برای پرسپولیس گران  تمام شد 

کارشناس فوتبال درباره اینکه داور از طریق سیستم کمک داور ویدیویی ۲ پنالتی برای اولسان گرفت، گفت: ما در لیگ برتر VAR نداریم و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در کشورمان وجود ندارد. اگر سیستم VAR در کشورمان وجود داشت در آن صورت بازیکنان می‌دانستند حرکات اشتباه آن‌ها دیده می‌شود.  

پرسپولیسی ها به علت نا آشنایی با VAR دستشان از جام قهرمانی کوتاه ماند 

سید صالحی درباره اینکه علت شکسته نشدن طلسم ۲۷ ساله در قهرمانی آسیا گفت:  فوتبال ما از لحاظ انفرادی خیلی خوب است و بازیکنان باغیرت بازی می‌کنند، اما از لحاظ سخت افزاری و زیرساخت‌ها ضعیف هستیم. اتفاقات رخ داده در فوتبال مقطعی است و برنامه ریزی نمی‌کنیم. بازیکنان پرسپولیس  نمی‌دانستند که کوچکترین اشتباه باعث می‌شود ۳ امتیاز بازی را از دست بدهند.

او  گفت: وحید امیری بازیکن دونده و جنگنده در این بازی نبود تا مدافعان اولسان را تحت فشار قرار بدهد. علاوه بر این، نفوذ قوی در آسیا نداشتیم تا محرومیت آل کثیر را لغو کنیم.  

حملات پرسپولیس در فینال آسیا بدون برنامه بود 

سید صالحی  بیان کرد: تیم پرسپولیس موقعیت صددرصدی نداشت و حملات این تیم بدون برنامه بود. بازیکنان این تیم به صورت  احساسی و هیجانی بازی می‌کردند.  

کارشناس فوتبال گفت: بازی فینال آسیا تمام شد و باید پرسپولیسی‌ها به ایران برگردند تا در لیگ برتر بازی کنند و کادر فنی این تیم باید روحیه بازیکنان را افزایش بدهد.  

او درباره اینکه قهرمانی پرسپولیس در آسیا  به نفع فوتبال کشورمان بود، بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تا زمانی همه مسائل جفت و جور نشود از قهرمانی در آسیا خبری نیست. اگر پرسپولیس قهرمان می‌شد در آن صورت ضعف‌های فوتبال ما پوشیده می‌شد.  


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار