رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ۹ دانشکده و ۶۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۲۰ رشته تخصصی پزشکی، دو رشته فوق تخصصی، ۱۶ رشته پی اچ دی و ۲۴ رشته کارشناسی ارشد تدریس می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سابقه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه به تاسیس اولین دانشکده در سال ۱۳۴۴ می‌رسد و در حال حاضر ۹ دانشکده و ۶۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۲۰ رشته تخصصی پزشکی، دو رشته فوق تخصصی، ۱۶ رشته Ph.D و ۲۴ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌شود.

او گفت : این استان جایگاه ویژه‌ای از نظر بیمارپذیری دارد و فاصله کم استان‌های دیگر و نیز قدمت این استان باعث شده است که بیماران، بیشتر به این استان مراجعه می‌کنند و به عنوان مثال ۱۷ درصد بیماران بیمارستان امام رضا (ع) از استان‌های همجوار هستند.

او گفت : بیشترین تعداد دانشجویان خارجی پس از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مرادی افزود : این دانشگاه از معدود دانشگاه‌هایی است که از درآمد اختصاصی دو درصد به معاونت آموزش و دو درصد به معاونت تحقیقات اختصاص دارد و این امر موجب تقویت بخش آموزشی دانشگاه شده است.

او افزود : علی رغم کمبود‌ها و نیز مشکلات بهداشتی، درمانی بسیار زیادی که داریم، دیدگاه ما تقویت آموزش و تحقیقات است.

او ادامه داد : تربیت دستیار جراحی فک و صورت برای دانشگاه و استان خیلی اهمیت دارد و دانشکده از آموزش دندانپزشک عمومی وارد آموزش دستیاری تخصصی می‌شود.

مرادی گفت : بدترین تروما‌های غرب کشور به بیمارستان طالقانی وارد می‌شوند و در شرایط غیر کرونا ضریب اشغال تخت بسیار بالایی حدود ۱۲۰ درصد دارد.

او گفت:بیماران زیادی در این زمینه نیاز به جراحی‌های فک و صورت دارند و وجود دستیار در این رشته بسیار کمک کننده به مردم غرب کشور است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.