استاندار کرمانشاه با اشاره به خطرات دورهمی‌های شب یلدا برای اوج گیری دوباره کرونا در استان، گفت : در همین راستا محدودیت‌هایی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آذر) در سطح استان اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به همزمانی شب یلدا و روز پرستار گفت : این همزمانی این پیام را دارد که برای قدردانی از زحمات این قشر فداکار که ۱۰ ماه است بی وقفه در حال مبارزه با کرونا هستند، باید یلدای امسال را دور از هم بمانیم تا بر فشار کاری پرستاران اضافه نشود.

او با تاکید بر ضرورت حذف دورهمی‌های شب یلدا، گفت : امسال شرایط متفاوت است و کوچکترین غفلت و بی توجهی می‌تواند موجب اوج گیری دوباره کرونا شود و باید همه بطور جد از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا اجتناب کنند.

بازوند با اشاره به سیر کاهشی کرونا در تمام شاخص ها، افزود: بعد از ماه‌ها تلاش و اعمال محدودیت‌ها و اجرای طرح‌هایی مانند طرح "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" توانستیم سیر کرونا را در استان کاهشی کرده و از بار کادر بهداشت و درمان کم کنیم.

او افزود: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، دستگاه‌های مختلف بویژه سپاه و بسیج همکاری خوبی داشته و یک انسجام درون استان شکل گرفته و حاصل این همکاری‌ها کاهشی است که امروز در سیر مبتلایان و فوتی‌های کرونا می‌بینیم.

بازوند ادامه داد: همه نگرانی‌ها از این است که با برگزاری دورهمی‌های یلدا همه این زحمات یک شبه به باد برود و شاهد اوج گیری دوباره کرونا در دی ماه باشیم. برای همین از مردم می‌خواهیم به طور جد از برگزاری این دورهمی‌ها اجتناب کنند.

استاندار کرمانشاه در تشریح محدودیت‌های کرونایی در آستانه شب یلدا گفت: امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) فعالیت اصناف استان تا ساعت ۱۸ خواهد بود.

او افزود: در بحث تردد خودرو‌ها هم طی این دو روز از ساعت ۲۰ تردد‌های شبانه ممنوع خواهد بود.

استاندار کرمانشاه به مشکلات برخی اصناف در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: مجموعه‌های ورزشی بخش خصوصی طی مدت شیوع کرونا ضرر بسیاری متحمل شدند و در همین راستا تسهیلات ۸۰ تا ۹۶۰ میلیون تومانی به تعداد نیرو‌های این مجموعه‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بازوند گفت: سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و تنفس آن هم تا خرداد سال آینده است و از اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهیم سریعا لیست افراد متقاضی این تسهیلات را اعلام کند.

بازوند به مشکلات تالارداران کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: در برخی استان‌ها این مجموعه‌ها فعالیت دارند، بنابراین این موضوع باید در کمیته اجتماعی ستاد مدیریت کرونای استان مطرح و بررسی شده و با حضور نماینده تالارداران برای نحوه فعالیت این مجموعه‌ها تصمیم گیری شود و این تصمیمات باید مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد.

او در خصوص فعالیت مدارس هم گفت: مدارس در تمام شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد تا ۱۵ روز دیگر تعطیل است و بعد از این مدت در ستاد ملی کرونا در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.