طلبه حوزه علمیه الزهرا (س) اهواز به تشریح ویژگی‌های حضرت زینب (س) که بارز‌ترین آن‌ها صبر، ایثار و فداکاری است، پرداخت.

عالیه چینی ساز طلبه حوزه علمیه الزهرا (س) اهواز حضرت زینب (س) نشانه صبر، ایثار و فداکاری استدر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امشب ولادت حضرت زینب (س) است این بانوی بزرگوار نماد صبر، ایثار، فداکاری، ایمان، عفت، حجاب و حیا است و از جمله خصوصیات آن حضرت می توان به مفسر قرآن، تسلط علمی، نیابت خاص، مرجع مراجعات و ... اشاره کرد.

او بیان داشت: وجود مقدس زینب کبری (س) شخصیت بزرگی در اوج توحید بوده که نامش با بزرگترین حادثه زمان (عاشورا ) عجین شده و در مرتبه ای از رضا جز جمال، زیبایی و کار خدا را نمی توان مشاهده کرد تا آنجا که امیرالمؤمنین (ع) هم در حق دخترش زینب کبری (س) فرمودند: دخترم هم در ذات خدا فانی است.

چینی ساز تصریح کرد: وجود مقدس حضرت زینب (س)، اسوه و افتخار همه عالم و الگوی موحدان است که با تأسی به آن حضرت می توان به قله های توحید، رشد معنوی و فردی راه پیدا کرد.

این طلبه حوزه علمیه الزهرا (س) اهواز با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در پیروی و تبعیت از امام زمان (عج) ادامه داد: الگوی بسیار مناسبی برای بانوان عصر ما در تبعیت و اطاعت و پیروی از حضرت مهدی(عج) است، همچنین دعا کردن و استمداد از این حضرت، رحمت واسعه الهی را برای همه به همراه دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.