دستگاه ایرانی پرس سرد دانه روغنی گل زرد در اراک بومی سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به همت متخصصان ایرانی پس از دوسال کار تحقیقاتی و با مهندسی معکوس دستگاه پرس سرد دانه روغنی گل زرد که پیش از این تنها در اختیار چند کشور محدود اروپایی بود. در اراک بومی سازی شد.

حسینی مدیرعامل شرکت سازنده این دستگاه گفت: با بهره گیری از مهندسی معکوس و استفاده از توان طراحی ومهندسی متخصصان کشور دستگاه پرس سرد دانه روغنی گل زرد از دوسال کار تحقیقاتی وعملیاتی ساخته ومراحل بهره برداری آزمایشی را هم پشت سرگذاشته است.

حسینی افزود: در کشور ما از گلبرگ گیاه گل زرد در مصارف غذایی استفاده می‌شود که برخورداری دانه این گیاه از خواص مطلوب برای روغن کشی مورد توجه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: دانه گل زرد از جمله سخت دانه‌ها است و وجود سیلیس در این دانه که خاصیت خورندگی بالایی دارد باعث شده روغن کشی از این دانه نیاز به ماشینی باطراحی وساخت پیچیده داشته باشد که پیش از این تنها در اختیار چند کشور محدود اروپایی بود.

مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه بیان کرد: این دستگاه ۵ سلوله ظرفیت روغن کشی روزانه پنج تن دانه گل زرد را دارد که در حال حاضر برای روغن کشی از دانه‌های کشت شده در کشت فراسرزمینی به کشور قزاقزستان صادر می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ دستگاه از این ماشین روغن کشی در این شرکت ساخته وبا ارز آوری ۱۰ میلیون دلاری به کشور قزاقستان صادر خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.