استاندار همدان گفت:با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و همت مسئولان باعث تغییر وضعیت کرونایی در ۲ شهرستان نهاوند و بهار از نارنجی به زرد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی,استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: اکنون هشت شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که امیدواریم با تدوام روند فعلی و همراهی و همکاری مطلوب مردم، به زودی تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار بگیرند.

او افزود:با وجود کاهش آمار میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا و بهبود شرایط همدان، اما این وضعیت همچنان شکننده بوده و باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم استمرار داشته باشد.

استاندار همدان در ادامه گفت:با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان روند کاهشی کرونا را شاهد بوده و موج سوم این بیماری را پشت سر گذاشتیم که باید این آمار‌های امیدوار کننده همچنان تداوم یابد.

شاهرخی بیان داشت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا محدودیت‌های جدیدی از سوی ستاد ملی کرونا برای روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) پیش بینی شده به نحوی که زمان پایان فعالیت و تعطیلی اصناف غیر از گروه شغلی یک (عرضه کنندگان مواد غذایی و اقلام ضروری) در این ۲ روز ساعت ۱۸ تعیین شده است.

او اضافه کرد: همچنین زمان ممنوعیت تردد شبانه خودور‌ها برای این ۲ روز از ساعت ۲۰ تا ۴ صبح است که البته حضور میدانی عوامل انتظامی با خودرو چراغ گردان بر کاهش حضور و تردد رانندگان اثر روانی مثبت و بازدارنده دارد.

استاندار همدان گفت: نشریات و رسانه‌ها نیز باید با قوت محدودیت‌های کرونایی این ۲ روز و ضرورت حضور نیافتن در مهمانی و دورهمی‌ها را به مردم گوشزد کنند تا شاهد افزایش مجدد آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان نباشیم.

شاهرخی یاد آورشد:با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه در ستاد کشوری برای برگزاری آیین‌های این دهه سیاست گذاری لازم صورت گرفته است که بر اساس آن سیاست‌ها باید مسئولان استانی با همکاری سازمان تبلیغات برنامه‌هایی با بُرش استانی در نظر بگیرند.

وی همچنین خواستار ایجاد قرارگاه ثابت و قرار دادن کانکس‌ها مجهز و تجهیزات موجود در برخی از دستگاه‌ها در اختیار عوامل انتظامی برای پیشبرد برنامه‌ها در ایام کرونا شد.

انتهای پیام/غ

منبع ایرنا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.