معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باتوجه به استمرار وضعیت شیوع ویروس کرونا، سی و دومین جشنواره تئاتر اصفهان در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین محمدی فشارکی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار شیوع ویروس کرونا ، در نشست‌ها و جلسات متعددی با دوستان فعال در حوزه نمایش از جمله رئیس شورای نمایش استان اصفهان ، بنا شد که این رویداد در بستر فضای مجازی اتفاق بیافتد.

او ادامه داد: فراخوان این جشنواره اعلام شده و هنرمندان از سراسر استان می‌توانند فیلم‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که پس از بررسی در شورای داوری، به تهران معرفی خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:آن دسته از گروه‌هایی که از آذر ماه ۱۳۹۸ تا آبان ماه ۱۳۹۹ اقدام به تولید نمایش کرده و مجوز اجرا از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان یا استان را اخذ کرده‌اند می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند؛ البته قابل ذکر است، نمایش‌های تولید شده، به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا نیازی به اجرای عمومی ندارند.

محمدی با اشاره  به اینکه گروه‌های منتخب برای شرکت در جشنواره متعهد به اجرا، در اولین فرصت مناسب پس از جشنواره خواهند بود افزود: جشنواره به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفا مختص به آثار ایرانی و اقتباسی است از همین رو آثار نمایشی خارجی در جشنواره پذیرفته نخواهند شد.

او  اضافه کرد: در این رویداد صرفا آثار صحنه‌ای شرکت و مورد داوری قرار خواهند گرفت و متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آن‌ها از موضوعات بومی، تاریخی، ادبی و در راستای موضوع سال، «جهش تولید» باشد در اولویت قرار دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان آن‌که انتخاب آثار برگزیده استان نیز، توسط دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بصورت بازبینی فیلم انجام می‌شود، خطاب به متقاضیان این رویداد تأکید کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده از به علاقه‌مندان شرکت در این رویداد تاکید می‌شود، اثر ضبط شده، از کیفیت صدا و تصویری مطلوب و مناسب برخوردار باشد تا در مراحل گزینش آثار استانی و سایر مراحل، با مشکلی مواجه نشوند و چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بند‌های فوق وجود داشته باشد، گروه نمایشی از حضور در جشنواره منع خواهد شد.

محمدی اذعان داشت: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری جشنواره به صورت حضوری، مرحله داوری آثار از طریق بازبینی فیلم اثر انجام می‌گیرد از همین رو در نخستین مرحله، آثار رسیده به دبیرخانه برای مطابقت با قوانین و ضوابط جشنواره مورد بررسی قرار خواهند گرفت سپس آثار راه یافته و دارای شرایط اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره، توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت نمایش‌های منتخب به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.