بهره‌گیری سامسونگ از پردازنده Exynos 2100 در خانواده S21

شرکت سامسونگ با انتشار خبری اعلام کرد از پردازنده Exynos 2100 در گوشی‌های خانواده S21 سامسونگ استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ قصد دارد در پرچمدار جدید خود از پردازنده Exynos 2100 استفاده کند. این شرکت به تازگی اعلام کرد  این تراشه را دو روز پیش از رونمایی خانواده S21 معرفی می‌کند. این در حالی است که چندی پیش شایعاتی مبنی بر استفاده سامسونگ از پردازنده جدید اسنپدراگون در خانواده Galaxy S21 منتشر شده بود، اما این بار شرکت سامسونگ به طور رسمی اعلام کرد قصد دارد از پردازنده شخصی خود در پرچمدار جدیدش بهره ببرد؛

گفتنی است؛ شرکت سامسونگ خبر استفاده از پردازنده اگزینوس را با عنوان Exynos is back در فضای مجازی منتشر کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پردازنده جدید سامسونگ Exynos 2100 نام دارد که از نوع ۵ نانومتری ساخته شده است. هسته اصلی آن X1 ARM با فرکانس ۲.۹۱ گیگاهرتز است. در این پردازنده از سه هسته Cortex-A78s با فرکانس ۲.۸۱ و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۲۱ گیگابایت به کار رفته است و به این ترتیب پردازنده مذکور دارای هشت هسته قدرتمند خواهد بود. پردازش گرافیکی این پردازنده هم به وسیله پردازنده گرافیکی Mali-G78 انجام خواهد شد.

پردازنده Exynos 2100

احتمال استفاده از پردازنده کوالکام در برخی نسخه‌های S21

هنوز شرکت سامسونگ اعلام نکرده است این پردازنده برای تمامی مدل‌هایی که در کشورهای مختلف جهان عرضه خواهد شدبه کار یا قرار است استفاده از آن در خانواده Galaxy S21 صرفا به نسخه‌های هند و اروپا محدود شد. از طرفی هم نباید فراموش کرد که احتمال استفاده از پردازنده Snapdragon 888 در مناطقی مانند آمریکا، چین و کره جنوبی وجود دارد.

با این حال برای مشخص شدن اطلاعات بیشتری در این موضوع باید تا زمان معرفی رسمی خانواده S21 سامسونگ منتظر ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار