مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از تصویب سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۹۵ نفر در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان همچنین از تصویب ۱۲طرح گردشگری در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری این مجموعه خبر داد و گفت: ساخت و اجرای ۱۲ طرح و تبدیل تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۹۵ نفر به تصویب کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری استان همدان رسید.

او گفت: کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده جامعه هتلداران استان، نماینده جامعه سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌های بین‌راهی، نماینده جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: طرح‌های مصوب شده شامل دو طرح هتل، سه طرح مجتمع گردشگری، دو طرح سفره‌خانه سنتی، یک طرح مرکز سرگرمی تفریحی، یک طرح اقامتگاه سنتی و سه طرح اقامتگاه بومگردی است که به‌زودی به اجرا درمی‌آیند.

حمام سنگی «چارلی» نیازمند مرمت و بازسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان به وضعیت ثبت ملی حمام سنگی «چارلی» نیز اشاره کرد و گفت: حمام سنگی در روستای چارلی مشابه حمام سنگی باشقورتران است و از مصالح کاملاً بومی در ساخت این بنا استفاده‌شده، اما نیازمند مرمت و بازسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

مالمیر گفت: در این بنا از سنگ‌های موجود در منطقه برای جداره و طاق‌های بنا استفاده‌شده و به‌احتمال‌زیاد قدمت این بنا به دوره‌های اواخر تیموری و صفویه برمی‌گردد.

او بابیان اینکه حمام سنگی چارلی شامل ورودی پله‌ها، سرد بینه، هشتی‌ها، گرم بینه، خزینه سرد و گرم، آب‌نما، فضا‌های جانبی وتون خانه است، گفت: این حمام به دلیل عدم استفاده در طول سالیان گذشته تخریب و قسمت طاق‌های سرد بینه و گرم بینه آسیب‌دیده که نیازمند اعتباری نزدیک به سه میلیارد ریال برای مرمت است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.