فرمانده نیروی انتظامی طرقبه شاندیز گفت: تسهیلات ویژه در طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ شهرستان ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرهنگ اویسی، فرمانده نیروی انتظامی طرقبه شاندیز گفت: تدبیر فرماندهی ناجا و استان در این طرح بر این است در صورتی که مالکان موتورسیکلت ها، وسیله خود را در پارکینگ شناسایی کنند، برای ترخیص هر نوع مساعدتی که مقدور باشد به آن‌ها ارائه و اموال مردم به آن‌ها برگردانده شود.

او با اشاره به تسهیلات ارائه شده، افزود: اگر موتورسیکلت در هنگام توقیف در اختیار کسی غیر از مالک بوده و اکنون مالک به متصرف دسترسی ندارد، مالک می‌تواند با ارائه مدارک قابل استناد (سند، برگ سبز و برگ سفید خرید از کارخانه) حتی اگر مدرک قابل استنادی نداشته باشد؛ با نامه از شورا یا دهیار محل، بخشداری، فرمانداری مالکیت خود را ثابت کند؛ موتور خود را ترخیص و از مزایای این طرح استفاده کند.

فرماندهی نیروی انتظامی طرقبه شاندیز، ادامه داد: مالک موتور اگر گواهی نامه هم نداشته باشد به دادگاه معرفی نمی‌شود و بیمه شخص ثالث هم از وی خواسته نمی‌شود، اگر مالک توانایی پرداخت خلافی موتور را نداشته باشد باز هم امکان تحویل موتور به وی وجود دارد.

سرهنگ اویسی بیان کرد: هزینه‌های پارکینگ تا ۵۰ درصد تخفیف داده می‌شود و چنانچه قبوض پارکینگ مفقود شده باشد مالک می‌تواند با ارائه معرفی نامه از یگان توقیف کننده، از مزایای این طرح استفاده کند.

او تصریح کرد: اگر موتورسیکلت‌های توقیفی بعد از فراخوان‌های نیروی انتظامی، توسط مالکان آن‌ها ترخیص نشود، ممکن است اسقاط و به ستاد تملیکی تحویل شود و از آن طریق به طور کلی از رده خارج شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهداف اجرای این طرح تاکید کرد: این طرح در شرایط سخت اقتصادی امروز با هدف خدمت صادقانه و کمک به مردم و جلوگیری از استهلاک بیشتر موتورسیکلت‌ها و اموال مردم و نوعی کمک مؤمنانه است.

سرهنگ اویسی ضمن مهم دانستن فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه، اظهارکرد: همه مردم باید فرهنگ استفاده درست از وسیله نقلیه را رعایت کنند تا مشکلات بعدی برای آن‌ها پیش نیاید و این مهم نیاز به عزم جدی مردم دارد، استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت و برخورد شدید قانونی با متخلفان حادثه ساز، مورد تأکید ما است.

انتهای پیام//م. ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.