مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: به منظور تحقق جهش تولید و نشان دادن عدم تاثیر تحریم‌ها بر صنعت خودرو، ساعات کار کارکنان در ایران خودرو افزایش یافته و به سه نوبت در روز رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بیژن زاهدی مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: در ۲ سال گذشته و افزایش تحریم‌ها اولین صنعتی که مورد تحریم قرار گرفت صنعت خودرو بود، زیرا دشمنان به میزان تاثیر رونق این صنعت در اشتغال و درآمدزایی جامعه واقف بودند.

او افزود: از آنجا که برخی قطعات خودرو از خارج کشور تامین می‌شد، تحریم‌ها تامین آن‌ها را دچار مشکل کرد به طوری که تولید شرکت ایران خودرو خراسان از ۱۶۴ هزار دستگاه در سال ۹۶ به ۸۸ هزار دستگاه در سال ۹۷ رسید.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان ادامه داد: سال گذشته نیز شرکت ایران خودرو خراسان در تامین بخشی از مواد اولیه برای ارتقای فناوری داخل دچار مشکل شد و در مجموع توانست ۹۰ هزار دستگاه معادل ۵۰ درصد از ظرفیت خود را تولید کند.

زاهدی فر بیان کرد: در شرایط سخت تولید در دو یا سه سال گذشته شرکت ایران خودرو خراسان هیچ تعدیل نیروی انسانی انجام نداد و کارکنان در دو نوبت کاری فعالیت کردند تا تولید حفظ شود.

او تصریح کرد: شرکت ایران خودرو خراسان در سال‌های ۹۵ و ۹۶، هزار و ۵۶۰ نیروی جدید به کار گرفت و با جذب نیروی انسانی توانست میزان بیکاری در بخش احمدآباد خراسان رضوی را به کمتر از پنج درصد برساند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات، در تدابیر اتخاذ شده از اواخر سال گذشته بخشی از قطعات وارداتی مورد نیاز تولید خودرو داخلی سازی شد و تولید خودرو روند پرشتابی گرفت و زمینه برای تولید بیشتر فراهم شد تا تحقق شعار امسال مبنی بر "جهش تولید" نیز در خودروسازی دنبال شود.

بیشتر بخوانید

زاهدی فر اظهار کرد: به منظور افزایش تولید خودرو و طبق برنامه ریزی انجام شده مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو در ۹ ماه نخست امسال به اندازه کل تولید سال گذشته، خودرو تولید کرده و از آن عبور کرده است.

او افزود: تولید این شرکت به عنوان یکی از ۶ سایت زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از تولید روزانه ۲۷۰ دستگاه در سال‌های قبل به ۷۰۰ دستگاه در روز رسیده و سهم ۲۵ درصدی از کل تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو را از آن خود کرده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان تکلیف شرکت ایران خودرو خراسان مبنی بر تولید را تا پایان امسال ۱۱۰ هزار دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد این شرکت تا پایان سال بتواند ۹۵ تا ۹۷ درصد از این میزان و معادل ۱۰۵ تا ۱۰۷ هزار دستگاه را تولید کند.

زاهدی فر بیان کرد: ظرفیت اسمی شرکت ایران خودرو خراسان تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است که با امکانات و نیروی انسانی موجود این شرکت توانایی تولید ۱۸۰ هزار دستگاه در سال را دارد، اما هم اینک با ۶۵ درصد از ظرفیت خود تولید می‌کند.

او تصریح کرد: این شرکت برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است و هم اینک به خاطر افزایش تولید خود، ۲۰۰ نیروی جدید در حال استخدام دارد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان تاکید کرد: حقوق کارکنان نیز طبق قانون و در تاریخ مشخص پرداخت شده است و علاوه بر آن کارکنان از پاداش نقدی و غیرنقدی ماهانه تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر نفر و شارژ بن کارگری در هر ماه برخوردار هستند.

زاهدی فر اظهار کرد: هم اینک زمینه افزایش تولید خودرو در کشور فراهم شده است و باید از این فرصت برای رونق تولید و اشتغال بهره گرفت.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد باقری
۲۰:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام شما که زحمت کشیدید وگزارش تهیه کردین اینم میپرسیدین هایما اس ۵ ما را کی میدن ؟تولید میشه یا نه ؟