رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با جان باختن یک بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته، تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۹ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان به ۳۷۹ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.


پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون تعدادی بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۸ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
او بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدانپناه با بیان اینکه امروز ۵۲۶ نمونه شامل تست‌های PCR و سریع از آزمایشگاه یاسوج دریافت شد، اضافه کرد: حدود ۲۲ درصد موارد جدید مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، لنده و کهگیلویه ثبت شد.
 
او گفت: یلدا که طولانی‌ترین شب سال است را به بزرگترین اندوه سال تبدیل نکنیم. توصیه اکید ما آن است که دورهمی‌های شب یلدا را به شکل مجازی برگزار کنیم.

یزدان پناه بیان کرد: بزرگ‌ترین سهم در انتقال بیماری را دورهمی‌های کوچک خانوادگی داشته است.
 
او افزود: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راه‌های موجود شامل رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.