معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دورهمی‌های کوچک و بزرگ، مهمترین عامل ابتلا به ویروس کرونا بوده ومحدودیت‌های کرونایی را بی اثر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هر عاملی که باعث تجمع و دورهمی شود، باعث شیوع مجدد کرونا می شود، شب یلدا از سنت های قدیمی ایرانیان بوده و هست و نباید به بهانه آن ، بزرگترها و خانواده ها را مبتلا به بیماری کنیم .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: امسال باید هر خانواده ، شب یلدا را دور از اقوام و دوستان خود با رعایت دستور العمل های بهداشتی بگذراند .

نوری سپهر گفت : مطالعات زیادی در دنیا انجام  گرفته است که نشان می دهد اولین عامل ابتلا به کرونا ، اجتماعات و دور همی های کوچک و بزرگ است .

اور در خصوص تولید واکسن در دنیا و کشور و لزوم واکسیناسیون افزود: دنیا به پیشرفت های خوبی دست یافته است ، اما هیچ یک از این واکسن ها هنوز امتحان خود را پس نداده اند و نباید در تهیه آن ها شتابزدگی انجام بگیرد .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ضمن این که کشور ما تجارب و سابقه درخشانی در تولید واکسن و صادرات آن به دنیا داشته است و باید به دانشمندان کشورمان اعتماد کنیم و اجازه دهیم تا مطالعات آن نهایی شود و تاکنون نتایج حاصله امیدوار کننده بوده است.

نوری سپهر در پایان در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است ، هشدار داد و افزود : مردم مراقب باشند و به هیچ وجه به این دلالان سلامت اعتماد نکنند .

انتهای پیام /ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.