نوری سپهر گفت: تعطیلی گسترده بدون مشارکت مردم، نمی‌تواند قدرت شیوع بیماری را کاهش دهد.

 نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که تعطیلی گسترده بدون مشارکت مردم، نمی‌تواند قدرت شیوع بیماری را کاهش دهد، گفت: زمانی این محدودیت تاثیر گذار خواهد بود که مردم در خانه‌ها بمانند و فقط برای موارد ضرورت، در شهر‌ها تردد نکنند.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: تعطیلی برخی مشاغل و دور کاری کارکنان، اگر قرار باشد، این جمعیت قابل توجه، به خیابان‌ها بریزند و در سطح شهر‌ها تردد و خیابان گردی کنند و یا دور همی‌ها و میهمانی‌ها را بیشتر کنند، باید گفت که متاسفانه ممکن است، اثر عکس خواهد داشت.

 نوری سپهر گفت: علت طولانی شدن موج سوم کرونا را افزایش قدرت سرایت بیماری، عدم رعایت مردم و عوامل تجمع زا در جامعه دانست.

او افزود: ابراز امیدواری کرد از شنبه با آغاز تعطیلات و محدودیت‌ها، مردم همکاری جدی داشته باشند و شاهد فروکش این اپیدمی باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کادر بهداشت و درمان، توانایی بی نهایت ندارند و بیش از ۷ ماه است که شب و روز خود را در کنار از دست دادن همکارانشان و یا ابتلای خودشان سپری کرده اند و اگر بازتوانی نشوند، تلفات و بیماری گسترده‌تر خواهد شد.

 نوری سپهر با بیان این که استان البرز شرایط با ثباتی دارد، افزود: البرز همچنان وضعیت قرمز دارد و همه خدمتگزاران مردم در دانشگاه علوم پزشکی البرز با تمام توان در کنار حمایت دستگاه‌های اجرایی استان، با قدرت برای کنترل بیماری تلاش می‌کنند.

او افزود: اگر در این برهه‌ی حساس همه همکاری و تلاش نکنیم، شاید این سناریو هم جواب ندهد، چرا که اقتصاد کشور و کسب و کار مردم را نمی‌توان برای مدت طولانی تعطیل کرد.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.