رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سهمیه آذرماه انسولین قلمی لومیر در اختیار داروخانه‌های این استان قرار گرفت و بیماران دیابتی با ارائه دفترچه یا کارت ملی خود می‌توانند دریافت کنند.

دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به حجم محدود سهمیه دریافتی، امکان توزیع گسترده این دارو در بین تمامی داروخانه‌ها وجود ندارد.

او ادامه داد: انسولین قلمی لومیر در زاهدان، توسط داروخانه های هلال احمر، تعاونی داروسازان و داروخانه ویژه دانشگاه در اختیار بیماران قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در زمان مراجعه به داروخانه همراه داشتن کارت ملی و یا دفترچه بیمه بیمار برای ثبت مشخصات در سامانه مربوطه الزامی است.

هاشمی از برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی مانور فضای کریکوتیروئد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و افزود: این کارگاه به دعوت بنیاد بین المللی صوت و با حضور بیش از ۱۰۰نفر از متخصصین گوش حلق و بینی و گفتار درمانی از کشور های برزیل و پرتغال و از محل دانشکده علوم توانبخشی این دانشگاه برگزار شد.

او  افزود: در این کارگاه علمی دکتر علی دهقان متخصص گفتار درمانی دانشگاه، شیوه ابداعی خود در درمان و کاهش میزان گرفتگی و بهبود صدا در بیماران دچار عدم قدرت تکلم به دلیل تنش عضلانی (MTD) را که روشی موثر و کارا در این حوزه می باشد تدریس کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار