با شروع بارندگی‌ها در اندیمشک برخی معابر دچار آبگرفتگی شده اند که باید مسئولان مربوطه برای رفع این چالش چاره‌ای بیاندیشند.

کریم ملک خدایی سرپرست آب و فاضلاب اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه طرح فاضلاب اندیمشک در حال اجرا بوده و به بهره برداری نرسیده است گفت: دفع آب‌های سطحی بر عهده شهرداری یا دیگر نهاد‌های مربوطه است.

او با اشاره به وحدت و هماهنگی مسئولان شهرستان اندیمشک جهت رفع مشکلات شهروندان مناطق مختلف شهر، افزود: آبفا اندیمشک آماده ارائه خدمات و بسیج خدمات مورد نیاز برای خدمت رسانی به شهروندان در تمام حوزه‌ها است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

لزوم حل مشکل دفع آب‌های سطحی اندیمشک 

امیرحسین نامجو رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک نیز با اشاره به مشکل آب‌های سطحی بیان داشت: لایروبی کانال‌ها و جوی‌های دفع آب‌های سطحی مرتب انجام می‌شود، اما این اقدام تنها کافی نیست و موقت است.

او ادامه داد: شیب بندی نامناسب خیابان ها، مشکل‌های ساختار شهر، پیوستن آب‌های مناطق جدید شهر به این منطقه باعث شده که کانال‌های دفع آب سطحی گنجایش حجم بالایی از آب باران در بالادست که به سمت این منطقه جاری می‌شود را نداشته باشند و به همین دلیل برای رفع تمامی این مشکل‌ها در اندیمشک نیازمند طرحی جامع و برنامه‌ای مدون هستیم.

نامجو تصریح کرد: قبل از وقوع بارندگی جلساتی در شورای شهر و شهرداری داشتیم که در این جلسات بر لزوم لایروبی کانال‌های فاضلاب قبل از وقوع بارندگی تاکید شد و اکنون پیمانکار مربوطه لایروبی تمام مناطق را انجام داده است و در مناطق دیگر شهر لوله گذاری برای جمع آوری آب‌های سطحی انجام شده است و در بعضی محله‌ها در حال احداث جوی و جدول در جهت رفع این مشکل هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک با اشاره به اینکه این مشکل سال‌های زیادی است که در منطقه کوی شهدا وجود دارد گفت: در حال حاضر آب‌های سطحی مناطق جدید شهری هم به این ناحیه شهر پیوسته است و حداقل کاری که می‌توانیم برای این منطقه انجام دهیم ایجاد کانال، جوی و جدول است که آب‌های سطحی را جمع آوری کند.

او اظهار داشت: شهرداری با مشکل مالی مواجه است، اما اقدامات لازم جهت حل مشکل کوی شهدا در برنامه‌های آینده شهر گنجانده و درحال حاضر آبگرفتگی سایر محله‌های اندیمشک به علت ایجاد کانال و جوی‌های دفع آب‌های سطحی به حداقل رسیده، اما تا نتیجه نهایی راه درازی در پیش داریم.

رئیس شورای شهر اندیمشک تصریح کرد: شهروندان خود نیز می‌توانند با پرهیز از ریختن زباله و ضایعات خاک و نخاله مانع از گرفتگی کانال‌ها شوند و پاکبانان لای‌روبی را یاری کنند و همچنین فاضلاب شهری می‌تواند بخشی از آب‌های سطحی را در خود جای دهد که هنوز به بهره برداری نرسیده است‌.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.