شهردار شاهین‌شهر از نصب پلاک‌های هوشمند در این شهر خبر داد و گفت: مکان محور بودن، امکان بارگذاری کلیه اطلاعات اماکن، حذف بازدید فیزیکی ادارات و سازمان‌ها از جمله مزایای پلاک‌های هوشمند است.

احمدرضا پری‌تبار شهردار شاهین‌شهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار داشت: با توجه به لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در شهر، یکی از اقدامات شهرداری راه‌اندازی بانک اطلاعات کد‌پستی و پلاک‌های شهرداری است.

او افزود: این طرح در راستای پیاده‌سازی طرح ملی GNAF با الگوگیری از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا مانند کشور استرالیا انجام گرفت و بعد از الگو گرفتن از این طرح، با تشکیل کارگروهی در استانداری اصفهان به ریاست استاندار اصفهان و متشکل از اداره آمار، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این طرح در شاهین‌شهر اجرایی شد.

شهردار شاهین‌شهر گفت: با انتخاب شاهین شهر به عنوان پایلوت خدمات هوشمند در استان و لزوم ایجاد بانک اطلاعات با محوریت کدپستی و پلاک‌های آبی شهرداری، پس از کارشناسی‌های لازم اجرای این بستر در نقاط مختلف شهر فراهم گردیده و هم اکنون فاز دوم طرح مورد نظر آغاز شده است.

او افزود: در شاهین‌شهر بعد از جمع‌آوری و به‌روزرسانی بانک اطلاعات کدپستی، نواقص موجود از جمله نبود آدرس معابر برطرف شد و تمام کد‌های پستی با نقشه‌های GIS مرتبط و متصل هستند.

پری‌تبار ادامه داد: مکان محور بودن، افزایش کارایی، افزایش دقت، داده‌های قابل اطمینان، امکان بارگذاری کلیه اطلاعات اماکن، حذف بازدید فیزیکی ادارات و سازمان‌ها از جمله مزایای پلاک‌های هوشمند است.

او افزود: این پلاک‌های هوشمند مجهز به بارکد QR code هستند که برخط به سیستم متصل و اطلاعات خواسته شده را در اختیار کاربر می‌گذارد. به‌طور مثال اطلاعات ساختمانی از قیبل تعداد واحد، سال ساخت و تمام جزئیات اطلاعات مربوط به ساختمان داده می‌شود.

شهردار شاهین‌شهر اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که توسط پلاک‌های هوشمند به‌دست می‌آید می‌توان منطقه‌بندی، تعداد خودرو‌های مناطق و محله‌ها، ساختمان‌های تجاری و در کل بانک اطلاعاتی دقیق و جزئی شهر را در یک محل جمع‌آوری کرد.

او گفت: پس از کارشناسی و بررسی توسط کارشناسان شهرداری، زمینه‌های ایجاد این بانک در محله‌های میلاد و گلدیس فراهم شده و اجرای آن از محله میلاد آغاز شده است.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به اجرای گام‌های بعدی این طرح توسط شهرداری شاهین شهر گفت: این طرح در بقیه محلات شاهین‌شهر اجرایی خواهد شد و طرح پلاک هوشمند گامی دیگر در راستای تحقق پیاده‌سازی نظام هوشمند توسعه شهری شهر برای ارائه انواع خدمات الکترونیکی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس طاهری
۱۶:۵۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
وصل کردن گوشی موبایل ال جی به تاویزیون پاناسونیک
Iran (Islamic Republic of)
عباس طاهری
۱۶:۴۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
وصل گوشی به تیوی