مدیر عامل ایران خودرو گفت:ماه آینده موتور ۳ استوانه با مصرف سوخت ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را در گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی خواهیم کرد.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جدیدترین طراحی خودرو با مصرف سوخت کم، گفت: در حوزه طراحی و تولید موتور با توجه به الزاماتی که در استاندارد‌ها وجود دارد، به سمت طراحی خودرو‌های با مصرف سوخت کم (۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ) حرکت و سال گذشته موتور ۳ استوانه را طراحی کردیم.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: مراحل طراحی این موتور ۳ استوانه به پایان رسیده و روی خودرو نصب شده است و از نمونه اولیه این خودرو در ۲۳ دی ماه رونمایی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این خودرو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و صنایع نوسازی، طراحی شده است. در طراحی این خودرو به دنبال این هستیم که بتوانیم مصرف سوخت را به  ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسانیم.

مقیمی گفت:با کار‌های مهندسی سعی داریم محصولاتی با طراحی روز و کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه کنیم. یکی از مهم‌ترین اهدافمان این است که سالی یک محصول به کشور عرضه کنیم و خلا‌ها را پوشش دهیم.


بیشتر بخوانید


او در رابطه با وضعیت تولید خودرو‌های جدید، گفت: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، توانستیم در آذرماه رشد تولید حدود ۳۰ درصد را نسبت به ماه‌های گذشته رقم بزنیم و به میزان تولید ۲۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه در روز برسیم.

این مقام مسئول تشریح کرد:رشد تولید باعث شد میزان معوقات خودرو کاهش پیدا کند. خوشبختانه در شرایط فعلی میزان کل تعهدات معوق به ۱۸ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده که از این میزان، حدود ۱۲ هزار دستگاه حداکثر ۲ ماه تاخیر در تحویل دارند.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: در خصوص خودرو‌های موجود با آهنگی که در افزایش تولید شکل گرفته، به نظر می‌رسد که ما در یک بازه زمانی کوتاه مدت و حداکثر تا یک ماه آینده بتوانیم تعهداتمان را صفر کنیم.

او گفت:صفر کردن معوقات یکی از اهدافمان است که آن را دنبال می کنیم. در همین مسیر خودرو‌های فروش فوق العاده به موقع تحویل داده ایم و امروز هم اعلام می‌کنیم که هیچ تعهد معوقی در فروش فوق العاده نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۹
مسئول محترم
دنیا در بحث خودرو برقی سرمایه گذاری می کند
و چین به شما ها خودرو بنزین سوز می فروشد و با سودش دارد در خودرو برقی سرمایه گذاری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۸ دی ۱۳۹۹
به به به! مدیریت به این میگن. توو این کشور کوهستانی با این همه سربالایی ۴۰۵ tu5 با ۴ استوانه جواب نمیده. اینا رفتن سه استوانه ای طراحی کردن. خدا به دادمون برسه.
توی تهران سمند و ۴۰۵ معمولی سربالایی ولنجک رو با دنده ۱ و ۲ با کلی خواهش و التماس بالا میرن. اینا فکر کردن مملکت ما مثل ژاپن ساحلیه که اختلاف ارتفاع نداره. سر و ته تهران بیشتر از ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
‌ماشینای‌فرووش‌یکساله‌دو‌ماه‌عقب‌افتاده‌چرا‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگرراست میگی اول برو روی کنترول کیفی کارکن که ماشینهاتون دراون قسمت کنترول نمیشن ومیتونیداین بخش از کارخونه رووردارین این طوری شایدماشینهاتون خودشون خجلت بکشن وخوب موتاژبشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
شرکت های خودروسازی ایرانی، هر کاری کنند ما باور نمی کنیم. اون ماشین جدیدتون ،آخرش توی نمایشگا روشن شد یا نه؟ همون که دو سه روز پیش نمایشش می دادید که تازه درست کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
برا پرايد عاليه چون پرايدا رو آروم ميكنه چون پرايديا خيلي وحشي اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
هر موتوري ميسازن اول بايد بزارن شيش ماه تو خط چالوس كرج كار كنه اگه دوام آورد خوبه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۵۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
واقعا خیلی جالبه.
علنا دارن میگن که روزانه 20 هزار تا ماشین دارن میزنن. بعد هر ماه طرح فروش به اسم خودشون فوق العاده میزارن همش 9 تا 10 هزار تا،!!
واقعا مسخره نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
دروغ زیاد میگن
شما اول گفته بودی ماشین ها تا آخر آذر از پارگینگ ها خارج میشن و به دست مشتری ها میافته شما که مشکل حمل داشتین چرا گفتین تا آخر آذر ....به رئیس سازمان بازرسی هم دیگه نمیشه اعتماد کرد مثلا در حضور ایشون بوده که این حرف گفته شده ...
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
۳ استوانه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام ماشینهای جهار سیلند اوج اسراف قدرت سوخت وفساد هست ماشینها هیج احتیاجی به سرعت بالای پنجاه کیلومتذ ندارند ماشینهای دوسیلندر به واقعیت نزذیکتراست وصرفه وعقلانیت
آخرین اخبار