دادفر گفت: خودرو‌های چینی و دیگر خودرو‌های خارجی که اکنون به صورت اقساطی به فروش می‌رسند به صورت CKD به کشور وارد شده اند.

دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: با توجه به اینکه مدتی است که بحث آزادسازی واردات خودرو مطرح شده، برخی تصور می‌کنند واردات خودرو به صورت کامل آزاد خواهد شد باید گفت این آزادسازی تا نیمه دوم سال آینده محقق نخواهد شد.

او با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم روی آزادسازی واردات خودرو حساب باز کنیم، گفت: آزادسازی واردات خودرو‌های خارجی جدی نیست. به قدری موانع بر سر واردات خودرو زیاد است که باید التماس کرد تا یک نفر خودروی خارجی وارد کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: با آزادسازی واردات خودرو نمی‌توان رقیب خودروسازان داخلی شد، بلکه تنها می‌توان انتخاب را به مردم واگذار کرد.


بیشتر بخوانید


دادفر تشریح کرد: یکی از راه‌ها برای جلوگیری از خروج ارز از کشور این است که واردکنندگان با ارز خود که در خارج از کشور است، خودرو وارد کنند در این صورت بدون اینکه یک دلار ارز از کشور خارج شود خودرو به کشور وارد می شود.

او گفت:در پیشنهاد آزادسازی واردات خودرو منفعت‌هایی نیز وجود دارد. اینکه دولت می‌تواند کسری بودجه خود را جبران کند، بدون اینکه تورمی ایجاد شده یا اینکه به نقدینگی جامعه اضافه شود.علاوه بر این ارزی که در خارج از کشور وجود دارد، می‌تواند به صورت خودرو به کشور وارد شود که این مساله بسیار مهم است.

او با بیان اینکه با ورود خودروی خارجی به کشور بازار جان تازه‌ای می‌گیرد و قیمت‌ها شکسته می‌شود، گفت: زمانی‌که بازار وارداتی‌ها بشکند، قیمت خودرو‌های داخلی نیز تکان می‌خورد و این موضوع در مجموع نیز به نفع مردم تمام خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص خودروهای چینی و  دیگر خودروها که اکنون به صورت اقساطی به فروش می رسند، گفت: اگر خودرویی توسط شرکت ها و خودروسازان جزء به فروش می رسد، به این معنا نیست که واردات خودرو آزاد شده، این خودروها به صورت ckd وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
توو مملکت ما همه چی شده رویا یه جوون مث ما نه میتونه ازدواج کنه نه ماشین نه خونه همه چی گرون شده هیشکیم نظارت نمیکنه به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
پس کاملا آشکار گفتند که این آزاد سازی برای کسری بودجه خودشونه و اصلا بفکر تامین نیازهای مردم و دادن یه ماشین خوب به دست مردم نیستن باید این آشغالایی ک تولید میکنند هم فروش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
قرار کدام .....دوباره پول کلان به جیب بزند اگر حرف حساب حالی تان است مردم شخصا خودرو وارد کنند و تعرفه را پرداخت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مردم ما همه دل خوشی دارند آزاد هم بشه با قیمت کدوم دلار ؟ دلار 4200 بانک مرکزی یا دلار آزاد 30 تومنی ؟! من هیچ خودرویی ندارم حتی دیگه توان خرید خودروی ایرانی هم ندارم خودروی خارجی با کیفیت بی یارن هیچی هیچی قیمتش نباشه حداقل 2 میلیارد پولشه ملت ساده ما واردات خوردو در کار باشه قیمتش حداقل روی میلیارد باید باشه چون به ضرر دو خودرو ساز داخلی خودروی وارداتی به قیمت 100 میلیون تا 200 میلیون باشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
همه میدانند آزاد سازی واردات خودرو برای رفاه بیشتر آقا زاده های برتر است ، لازم به این همه توجیه نیست ، وفتی که سود بانکی سپرده آقایان با ژن برتر ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان است ، معلوم می شود آزاد سازی واردات خودرو برای کیست ، میگن حیا به چشم است اما انگاری دیکر حیا چشم را هم نمی شناسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
ازاد بشه دیگهاز دست این گاری های ایرانی بی کیفیت راحت بشیم بجای اشغالای چینی ماشینای با کیفیت بیاد
آخرین اخبار