معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از ایجاد ۳۴ هزار شغل در اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از اثرگذاری اقدامات آبخیزداری بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر معیشت مردم خبر داد.

او گفت: اقدامات بیولوژیک با تقویت پوشش گیاهی و افزایش تولیدعلوفه بصورت مستقیم موجب افزایش درآمد دامداران می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: عملیات مکانیکی و بیومکانیکی با حفظ خاک و آب بطور غیرمستقیم بر عملکرد محصولات تولیدی در بخش کشاورزی، مرتع و جنگل تاثیر می‌گذارد که منجر به افزایش درآمد بهره بردار می‌شود.

او با اشاره به اشتغال زایی نیروی انسانی بکار گرفته شده در اجرای عملیات افزود: افزایش کارکرد‌های تنظیمی و غیربازاری اکوسیستم‌های طبیعی از جمله اثرات جانبی اقدامات آبخیزداری است که منافع آن به کل جامعه می‌رسد.

محمدی گفت: بطور کلی اقدامات آبخیزداری دارای اثرات درون محلی و برون محلی است که افراد ساکن در داخل و خارج از حوزه آبخیز از منافع آن بهره می‌برند.

او در پایان اضافه کرد: امسال با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ۳۴ هزار نفر روز در سطح استان اشتغال زایی مستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار