فرمانده هنگ مرزی «سومار» با کلانتر شهر «مندلی و خانقین» کشور عراق در راستای ارتقا تعاملات و ایجاد روابط صمیمانه با همدیگر ملاقات نمودند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، به منظور توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی دو کشور ایران و عراق، سرهنگ «غلامرضا فتحی زاده» فرمانده هنگ مرزی «سومار» با همتای خود سرلشکر «حسین عبدالهادی محمد محبوبه» کلانتر مرزی مندلی و خانقین جمهوری عراق درهنگ مرزی سومار نشست دیپلماتیک برگزار کرد.

در این دیدار مرزبانان دو کشور عراق و ایران در منطقه سومار، با محوریت تعامل و همکاری مشترک مرزی، تبادل اطلاعات و مقابله با قاچاق و جرائم مرزی در هنگ مرزی سومار به بحث و گفتگو پرداختند.

فرمانده هنگ مرزی «سومار» در این ملاقات در راستای افزایش اقدامات کنترلی، جلوگیری از هرگونه ورود و خروج عابرین غیر مجاز و مبارزه جدی با قاچاق کالا در مرز‌های مشترک ایران و عراق، تاکید کرد و گفت: تبادل اخبار و اطلاعات، همکاری‌های متقابل در زمینه موضوعات مشترک از فعالیت قاچاقچیان، عابرین غیرمجاز و سایر تخلفات مرزی جلوگیری نموده و گشت‌های مرزی مشترک، امنیت مرز مشترک را تضمین می‌نماید.

فرمانده هنگ مرزی سومار به پیگیری مصوبات، توافقات جلسات و ملاقات‌های مرزی قبلی اشاره کرد و افزود: پاسخگو بودن به امورات مرزی بصورت شبانه روزی در دو طرف مرز یکی از نشانه‌های جدی بودن طرفین در حفظ و حراست از مرز مشترک است و بایستی تداوم یابد.

به همکاری ایران در برقراری امنیت نیازمندیم

سرلشکر «حسین عبدالهادی محمد محبوبه» کلانتر مرزی «مندلی» و «خانقین» جمهوری عراق ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، همکاری با مرزداران جمهوری اسلامی ایران را موجب ایجاد امنیت پایدار در مرز‌های دو کشور دانست و گفت: امروز ما احتیاج به همکاری و تبادل نظر داریم چرا که در غیر اینصورت، برقراری امنیت به سختی انجام می‌شود.

کلانتر مرزی مندلی و خانقین جمهوری عراق با ابراز رضایت از پایبندی دو طرف به مصوبات جلسات قبلی، موضوع گشتی‌های همزمان را عنوان کرد و آن را راهکاری مناسبی در حوزه امنیت دانست و تداوم آن را خواستار شد.

او افزود: نیرو‌های مرزبانی کشور عراق در خصوص پایبندی به تعهدات مرزی و تأمین امنیت نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران در سنگری واحد قرار دارد و با توجه به اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های فی مابین باید بیش از پیش افزایش یابد.

او افزود: با تعاملات خوب دو طرف و اقدامات صورت گرفته مرز‌های دو طرف هم اکنون از امنیت خوبی برخوردار است و الحمدالله مشکلی در حوزه مرزی نداریم و این مرهون زحمات مرزداران دو طرف است و آرزو داریم با تعامل هر چه بیشتر بین مرزداران دو کشور این امنیت در نوار مرز حفظ شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.