مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: این نهاد به ۲۵ هزار و ۴۰۴ معلول خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان، با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۰۷ نفر از معلولان در شهرستان قزوین ساکن هستند، اضافه کرد: ۶ هزار و ۵۰۶ نفر از معلولان دچار معلولیت ذهنی هستند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، در حال حاضر بیش از ۵۶ مرکز برای ارائه خدمات تخصصی و توانبخشی به معلولان در استان دایر است.

او افزود: به ۲۳ هزار و ۳۳۵ معلول زیر پوشش این نهاد مستمری پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، دو هزار و ۸۱۴ نفر هم ماهیانه تاسقف ۱۶۰ هزار تومان براساس بعد خانوار، کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دریافت می‌کنند.

وارثی افزود: ماهیانه به ۴۵۲ معلول ضایعه نخاعی ۵۴۰ هزار تومان کمک هزینه حق پرستاری پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان همچنین از صدور ۶۸ پلاک ویژه معلولان خبر داد و گفت: همه مددجویان معلول ذهنی، معلول جسمی حرکتی و بیماران روان زیر پوشش این نهاد به فراخور نیاز و اعتبارات سازمان از خدمات مستمر و غیر مستمر، کمک موردی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه درمان و توانبخشی، بیمه، سبد کالا، مسکن، خدمات درمان، نگهداری و توانبخشی مراکز شبانه روزی، خدمات روزانه و توانپزشکی، ویزیت و مراقبت در منزل و حمایت‌هایی که مطابق دستور العمل سازمان به مددجویان تحت پوشش تعلق می‌گیرد، بهرمند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار