۵۳ واحد مسکونی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان به مددجویان بهزیستی استان قزوین واگذار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان ۵۳ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول و تک معلول واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی قزوین در این مراسم گفت: برای احداث این واحد‌های مسکونی به خانواده‌های ۲ معلول ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض براساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بهزیستی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات چهار درصدی در قالب مسکن مهر پرداخت شده است.

علیرضا وارثی افزود: به خانواده‌های تک معلول هم پنج تا ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی در قالب مسکن مهر و بنیاد مسکن روستایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه متراژ این واحد‌های مسکونی به صورت میانگین ۷۰ تا ۸۰ متر است، اضافه کرد: از این تعداد واحد مسکونی، ۴۰ واحد برای خانواده‌های تک معلول و ۱۳ واحد برای خانواده ۲ معلول است.

وی اظهار داشت: این واحد‌های مسکونی در ناحیه شهری مهرگان و در روستا‌ها به مددجویان بهزیستی تحویل داده شده است که در روستا‌ها بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن بیشترین کمک و همراهی را برای ساخت این واحد‌ها انجام داده اند.

این مسئول افزود: بهزیستی استان امسال متعهد شده تا ۶۲۰ واحد مسکونی را احداث و به خانواده‌های مددجویان نیازمند تحویل بدهد که تا به امروز ۳۵۳ واحد تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: برای تحویل باقی مانده واحد‌های مسکونی هم مشکلی وجود ندارد و در آینده‌ای نزدیک سایر مددجویان واجد شرایط بهزیستی استان قزوین هم صاحب خانه می‌شوند.

مراسم تحویل واحد‌های مسکونی مددجیوان استان قزوین به صورت کشوری و ویدیو کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار