آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی گیلان برای مواجهه با بحران برف

دستگاه‌های خدمات رسان گیلان با ۶۵۳ ماشین آلات برف روب و امدادی برای مواجهه با بحران برف آماده باش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر مرادی،  مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت:  راهداری گیلان با ۵۱۴ دستگاه برف روب، گریدر، لودر، بولدوزر، کامیون و گریدر که ۱۱۷ دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی است و ۶۰ پایگاه ثابت و موقت راهداری، برای خدمات رسانی به مردم در جاده‌های شهری، روستایی و ورودی‌های گیلان آمادگی دارد.

او  با اشاره به شرکت فعال هلال احمر، راهداری، نیرو‌های مسلح و سپاه استان در مواجهه با بحران برف در گیلان، افزود: معاونت عملیاتی فرماندهی سپاه قدس گیلان با هماهنگی نیرو‌های مسلح و استفاده از دستگاه‌های مختلف برف روبی و امداد رسانی، بازگشایی مسیر‌های برف گیر شامل: لشکر (آرامستان باغ رضوان) – پلیس راه رشت قزوین، آستانه اشرفیه – لاهیجان، سیاهکل – املش، زیباکنار – حسن رود – خمام – رشت، رشت – زیباکنار – خشکبیجار – کوچصفهان – رشت و زیباکنار – بندرانزلی را برعهده دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان،  به همکاری فرمانداری‌ها و دهیاری استان برای بازگشایی مسیر‌های روستایی و امدادرسانی به در راه ماندگان در این مسیر‌ها اشاره کرد و گفت: ۶۵۳ دستگاه انواع ماشین آلات برف روب و امداد رسان نیز خدمات رسانی و برف روبی در مناطق روستایی استان را برعهده دارند.

 مرادی به اضافه شدن ۶ مسیر بحران زا در پارسال به مسیر‌های عملیاتی امدادرسانی و برف روبی امسال خبر داد و افزود: پایگاه‌های موقت راهداری با تمام امکانات و تجهیزات در مسیر‌های روستایی سراوان – فومن، گلسرک سراوان – امام زاده هاشم، آستانه اشرفیه – لاهیجان (محدوده دوربرگردان نیاکوه)، فومن – ضیابر ۰ محدوده بهمبر و کمربندی صومعه سرا)، آزادراه امام زاده هاشم –رودبار (محدوده حلیمه جان)، و رشت – انزلی (کمربندی خمام) برای امداد رسانی و بازگشایی مسیر‌ها مستقر شدند.

او  با بیان اینکه مرکز مونیتورینگ مدیریت بحران استان با اتصال به دوربین‌های راهداری به روز شده است، گفت: همه مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در بحران برف با حضور در این مرکز، تلاش می‌کنند با مشاهده مسیر‌ها و اتخاذ تصمیم‌های درست، هرچه سریعتر مشکلات منطقه مورد نظر را برطرف کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین با تامین سوخت ماشین آلات فعال در مدیریت بحران استان اشاره کرد و افزود: رانندگان این خودرو‌ها می‌توانند بدون ارائه کارت سوخت، بنزین و یا گازوییل مصرفی خودرو‌های خود را با قیمت دولتی دریافت کنند.

امیرمرادی از توزیع جیره خشک غذایی میان امدادگران، مردم در راه مانده و همه دست اندرکاران خدمات رسان در جاده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: این مواد غذایی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و جمعیت هلال احمر گیلان تهیه و میان افراد توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.