معاون استاندار گیلان گفت: رزمایش و رژه موتوری گروه‌های امداد و نجات جاده‌ای برای سنجش آمادگی در جریان بارش برف فردا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از برگزاری رزمایش و رژه موتوری گروه‌های امداد و نجات جاده‌ای مجریان طرح زمستانه برای سنجش آمادگی آن‌ها در جریان بارش برف در روز آینده خبر داد.

او با اشاره به آمادگی استان برای فصل زمستان و جلوگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف در محور‌های برفگیر افزود: ماشین آلات برفروبی و نیرو‌های امدادی در محور‌های برفگیر استان مستقر شده اند.

معاون استاندار گیلان اظهار داشت: در راهدارخانه‌های تمامی گردنه‌های برفگیر استان از جمله محور اسالم به خلخال، سیاهکل به دیلمان و آستارا به اردبیل؛ ماشین آلات سنگین برای برفروبی و بازگشایی مسیر مستقر بوده و به اندازه کافی شن و نمک در این پایگاه‌ها ذخیره شده است.

اکبری مقدم ادامه داد: علاوه بر نیرو‌های راهداری، در جهت جلوگیری از بروز هرگونه بحران، نیرو‌های جمعیت هلال احمر نیز در پایگاه‌های امدادی محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند.

او بیان داشت: طرح زمستانه پلیس گیلان نیز با به کارگیری ۳۰۰ نفر از نیرو‌های این مجموعه در قالب ۴۸ تیم در کنار دیگر دستگاه‌های امدادرسان آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه زنجیرچرخ و برخی اقلام مورد نیاز برای ماشین‌های سنگین راهداری استان تهیه شده است، گفت: به همه فرمانداران ابلاغ شده که دهیاران و بخشداران باید در مدیریت بحران برف و یخبندان در مناطق روستایی و کوهستانی پای کار باشند.

اکبری مقدم یادآور شد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان در جریان بارش برف، با فعالان بخش خصوصی حوزه راه رایزنی‌های لازم صورت گرفت تا در صورت لزوم از ماشین آلات و ادوات آن‌ها برای بازگشایی مسیر‌های برفگیر استفاده شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از محور‌های مواصلاتی استان مسدود نیست، تصریح کرد: با آمادگی کامل و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، در تلاشیم تا زمستانی امن را به هم استانی‌های خود هدیه دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.