مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۵ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۵ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی درمیرجاوه

فرمانده انتظامی شهرستان "میرجاوه" از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ "حسن سرگزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظور دستگیری سارق واحد‌های گشتی هدفمندی در محور‌های مواصلاتی شهرستان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "میرجاوه" تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان، در حین گشت زنی در سطح حوزه، فردی را که در حال سرقت تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی بود دستگیر کردند.

او  افزود: پس از انتقال متهم به یگان انتظامی، نامبرده به جرم خود اعتراف و علت و انگیزه خود را تامین هزینه مواد مخدر بیان کرد.

سرهنگ سرگزی با اشاره به کشف تعداد زیادی تابلو و علائم راهور مسروقه در مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

عامل برداشت یک میلیاردی در زابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازشناسایی و دستگیری فردی که ازحساب یک شهروند اقدام به برداشت ۱۰۰ میلیون تومان به صورت غیر مجاز کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ " احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده از حساب شاکی مشخص شد که برداشت غیرمجاز به دو صورت کارت به کارت و خرید اینترنتی انجام شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده عامل برداشت غیرمجاز را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی زابل ادامه داد: متهم که جوانی ۲۰ ساله بود در بازجویی‌های اولیه به عمل آمده منکر هرگونه بزه انتسابی شد، ولی در مواجهه با ادله ومستندات پلیسی به برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب شاکی با بدست آوردن اطلاعات و رمز‌های عبورکه در اختیار داشته بود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در پایان توصیه کرد: با توجه به افزایش خدمات از طریق اینترنت و به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، از در اختیار قرار دادن مشخصات حساب بانکی و رمز دوم کارت خود به دیگران خودداری کنند.

همچنین هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبورد‌های مجازی استفاده کنید، در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.

کشف محموله ۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در ایرانشهر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۸ میلیارد ریال شکر و عدس قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایستگاه بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) در محور "ایرانشهر به بم" به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۲۵ تن شکر و ۱۵ تن عدس قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار طاهری در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

توقیف محموله نفتالین قاچاق در "خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از توقیف یک دستگاه وانت تویوتا حامل ۵۰۰ میلیون ریال نفتالین قاچاق خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش  گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ کیلو نفتالین قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک ارزش محموله کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کوچکزائی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۴ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان "تیس" شهرستان چابهار به فردی که در در حال قطع نمودن سیم برق منزلی بود مشکوک شدند.

وی گفت: متهم ۳۲ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به پاسگاه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت سیم برق منازل در سطح شهرستان معترف شد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان سیستان و بلوچستان بیش از ۴۰ هزارلیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی نفت کش کشف شد.

سرهنگ"حمید نوری" فرمانده قرارگاه عملیاتی عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان‌های تکاوری عمار در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور" دلگان-ایرانشهر" به ۲ دستگاه کامیون سوخت کش مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده مقدار ۴۰ هزار و ۹۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، برعزم جدی تکاوران انتظامی استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در "دشتیاری"

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا صیاد اربابی " فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری سارق واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح حوزه سازماندهی و راه اندازی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: در پی گشت زنی‌های هدفمند برای دستگیری سارقان موتورسیکلت، یکی از واحد‌های گشت انتظامی شهرستان به موتورسیکلت سواری مظنون و به او دستور ایست دادند.

او  افزود: موتور سوار بدون توجه به دستور ایست پلیس از محل متواری که پس از دقایقی با عکس العمل سریع مأموران متهم دستگیر و موتورسیکلت او توقیف شد.

سرهنگ اربابی بیان داشت: در استعلام صورت گرفته از موتورسیکلت توقیفی مشخص شد دارای سابقه سرقت بوده و به تازگی از سطح شهرستان سرقت شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کرد.

او  با شاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در خاش

فرمانده انتظامی خاش از دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در اجرای طرح ارتاقء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "ابراهیم کوچک زائی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده با هدف دستگیری سارقان و فروشندگان موادمخدر، توسط ماموران انتظامی شهرستان به اجرا گذاشته شد.

او  افزود: در اجرای این طرح با اقدامات شبانه روزی و کار اطلاعاتی ۴ سارق حرفه‌ای و ۲ توزیع کننده موادمخدر شناسایی و پس از هماهنگی قضائی طی چند عملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل ۲۱۰ متر کابل سرقتی، یک دستگاه دی وی آر، دو عدد چشمی دوربین مداربسته، مقدار قابل توجهی سیم و کابل پروژکتور و تعدادی دستگاه پمپ آب کشف شد.

سرهنگ کوچکزائی با بیان اینکه از متهمان دستگیر شده یک قبضه کلت کمری نیز کشف شد، عنوان کرد: در بازجویی پلیسی از متهمان دستگیر شده ۱۰ فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق در دشتیاری

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری " از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و قطعی برق در سطح حوزه شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسائی سارقی سابقه دار در حوزه استحفاظی این شهرستان شدند و او را با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری " بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار ۲۰۰ متر کابل برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ" صیاد اربابی " تصریح کرد: متهم دستگیر شده که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

او  با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار