پنبه‌دانه‌پور گفت: بخش شعیبیه با توجه به ظرفیت‌ها و برای رونق اشتغال، به ۲ شهرک گلخانه‌ای و دامپروری صنعتی نیاز دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر گفت: اعتقاد دارم دیگر نباید به شعیبیه بخش محروم بگوییم، چراکه نخبگان و فرزندان با استعداد بسیاری در این منطقه وجود دارد و اینکه نعمت های خدادادی مانند اراضی کم‌نظیر کشاورزی در این بخش به وفور دیده می‌شود.

او افزود: با توجه به این‌ها نباید بخشی را محروم گفت، بلکه باید با بهره‌برداری و برنامه‌ریزی صحیح از حداکثر این شرایط استفاده کرده و برای منطقه ایجاد شغل کرد.

پنبه‌دانه‌پور با تاکید بر راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی در بخش شعیبیه بیان کرد: شهرک‌های گلخانه‌ای و دامپروری جای آنها در این بخش خالی است. جهاد کشاورزی هرچه سریع‌تر نسبت به انجام مطالعات کارشناسی برای این موضوع ورود کرده و نهایتاً در دی‌ماه نتیجه را به ما اعلام کند.

رئیس شورای اشتغال شوشتر تصریح کرد: از افراد توانمند هم دعوت می‌کنم برای ایجاد و ساخت یک کشتارگاه در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. ما به عنوان دولت هم مشتاق هستیم و هم آمادگی کامل برای حمایت و ارائه تسهیلات در این خصوص را داریم.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت شرکت‌های موجود در بخش شعیبیه نیز گفت: ظرفیت استخدام در شرکت‌های بخش شعیبیه تا یک اندازه‌ای معین است و بیش از آن مطمئناً توانایی جذب نیرو ندارند؛ بنابراین باید از راه‌های دیگر هم به فکر رونق اشتغال باشیم.

او ادامه داد: مشاغل خانگی و روستایی جزو بهترین راه‌ها برای توسعه اقتصاد و ثروت‌آفرینی هستند. این موضوع هم باید از طریق دستگاه‌های ذیربط مانند اداره کار و مرکز فنی و حرفه‌ای فرهنگسازی شده و به اطلاع مردم برسد. علاوه بر آن آموزش‌های لازم در زمینه صنایع با برگزاری دوره‌های تخصصی منتقل شود.

پنبه‌دانه‌پور گفت: شرکت‌های حاضر در منطقه باید بر مهارت‌آموزی توجه ویژه داشته باشند. در صورت جذب نیرو‌هایی که آموزش کار دیده‌اند، دولت تسهیلات بسیار مناسبی برایشان تعریف کرده که استفاده از آن‌ها به سود کارخانه‌های تولیدی است و بنیاد برکت و سپاه در سال‌های اخیر اقدامات زیبا و پسندیده و پرکاربردی برای شغل‌دار کردن جوانان منطقه انجام داده‌اند. همت خوبی در این خصوص وجود دارد و تنها نیاز است تا به اطلاع مردم رسیده و ظرفیت‌ها را بشناسند.

فرماندار شوشتر گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار شلتوک در این بخش داشته‌ایم که رقم فوق‌العاده‌ای و یک ظرفیت قابل توجه است. همچنین در صورت راه‌اندازی طرح‌های آبیاری گوریه، ایستگاه سید عنایت و… قابلیت ایجاد ۳ هزار شغل در حوزه کشاورزی وجود دارد که این طرح‌ها با پیگیری و حمایت استاندار پرتلاش و نماینده شهرستان در مراحل پایانی هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.