کشت محصولات گلخانه‌ای در ۸۲۳ هکتار از اراضی خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا پایان امسال کشت گلخانه‌ای در استان به ۸۲۳ هکتار خواهد رسید.

تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سطح گلخانه‌های استان در سال ۱۳۹۸، ۶۹۸ هکتار بوده که با توجه به برنامه توسعه گلخانه ها، سطح زیر این کشت تا پایان سال به ۸۲۳ هکتار خواهد رسید.

او با بیان اینکه پارسال کشت گلخانه به میزان ۱۲۳ هکتار در استان افزایش و میزان تولید محصولات آن نسبت به سال قبل بالغ بر ۷۰ درصد رشد داشته است، افزود: از ۶۹۸  هکتار کشت گلخانه‌ای در استان در سال ۱۳۹۸،  ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات این نوع کشت، ۱۱ هزار تن قارچ خوراکی و بیش از ۱۲۸ میلیون شاخه گل بریده و گلدان گیاهان زینتی تولید شد.

نوروزی عمده محصولات کشت شده در گلخانه‌های استان را سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی، توت فرنگی، گیاهان دارویی، قارچ خوراکی و  محصولات نشائی عنوان و اظهار کرد: اولویت جهاد کشاورزی دراین نوع کشت سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی، کشت محصولات گلخانه‌ای جدید گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان احداث زیرساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای در ۱۱ شهرستان، در اولویت قرار گرفتن متقاضیان توسعه گلخانه‌ای برای دریافت تسهیلات بانکی با سود کم، تسهیل در روند صدور مجوز ساخت گلخانه با ابلاغ نظام نامه جدید و حذف  فرآیند طولانی و وقت گیر قبلی را از اقدامات انجام شده برای توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در استان برشمرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.