با وجود گذشت چند روز از اعدام زم، افکار عمومی هنوز نتوانسته خود را از شوک سرعت اجرای حکم پرونده مهم و حساس وی خارج کند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۷:۲۰ دقیقه صبح روز شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ بود که خبر اعدام «روح‌الله زم» در رسانه‌ها منتشر شد، اما با وجود گذشت چند روز، افکار عمومی هنوز نتوانسته خود را از شوک سرعت اجرای حکم این پرونده مهم و حساس خارج کند. بسیاری از کانال‌ها و سایت‌های ضد انقلاب و بعضا برخی سیاست‌ورزان و سلبریتی‌های داخلی هم از همین موضوع استفاده کردند و از همان لحظات اولیه انتشار این خبر، ایجاد ابهام و شبهه درباره این اتفاق را کلید زدند.

از ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ تا الان کمتر از دو سال از ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بر قوه قضاییه می‌گذرد، اما ایشان در همین مدت کوتاه توانسته است با ایجاد تحول در این دستگاه، بارقه‌های امید را در دل بخشی از جامعه زنده کند. تلاش برای ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی، یکی از ویژگی‌های مورد تأکید حجت‌ الاسلام و المسلمین رئیسی در مقایسه با دوره‌های قبلی قوه قضاییه بوده است، اما به نظر می‌رسد بخش‌های مختلف قوه، توان و ظرفیت همراهی با گام‌های بلند رئیس قوه را ندارند.

یک‌ سال پیش (۲ آذر ۱۳۹۸) رئیس دستگاه قضا در جمع ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی در تهران، با تأکید بر اینکه به تمامی پرونده‌هایی که دغدغه افکار عمومی است رسیدگی خواهیم کرد، تصریح کرد: "ما مردم را محرم می‌دانیم و معتقدیم در بسیاری از تصمیمات بزرگ، اگر موضوع با مردم در میان گذاشته شود، تبیین شود و با اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی همراه باشد، بزرگ‌ترین حامی ما مردم خواهند بود ".

اما احکامی که طی روز‌ها و هفته‌های اخیر در خصوص برخی متهمان صادر شد، دامنه این عدم همراهی را توسعه داده است. به عنوان نمونه، در پرونده اکبر طبری معاون اجرائی سابق دفتر رئیس قوه قضاییه موج هیجانی این پرونده در رسانه‌ها تا جایی پیش رفت که کمتر کسی احتمال صدور حکم اشد مجازات را برای وی منتفی می‌دانست، اما حکمی که در نهایت صادر شد با انتظاری که در اذهان عمومی ایجاد شده بود هیچ گونه تناسبی نداشت.

در مقابل، در پرونده روح‌الله زم، با وجود جرایم سنگینی که از هر حیث مرتکب شده بود، اقناع افکار عمومی آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و از سوی دیگر، به رغم طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده، سرعت اجرای حکم پس از تأیید در دیوان عالی کشور نیز باعث مظلوم جلوه کردن یک متهم امنیتی در ذهن بخشی از جامعه شد.


بیشتر بخوانید


اعاده دادرسی درباره حکم محکومان فتنه آبان ۹۸ هم همین روند را داشت. حتی در پرونده‌ای مثل سحر تبر فعال اینستاگرامی نیز احکام صادره جنبه اقناعی برای بخش‌هایی از جامعه نداشت تا جایی که حکم صادره علیه نامبرده "غیرقطعی" عنوان شد. اما این سوال همچنان در ذهن برخی مطرح است که آیا این مجازات در قیاس با جرم متهمان دیگر متناسب بوده است و آیا قوه قضاییه این روند را اصلاح خواهد کرد؟

حال انتظار مردم از تیم رسانه‌ای قوه قضاییه، عملی کردن همین دغدغه ریاست دستگاه قضا است، دغدغه‌ای که در واقع خواسته رهبر معظم انقلاب است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۶ تیر ۱۳۹۷ در دیدار رئیس و مسئولان وقت قوه قضاییه اقناع افکار عمومی را ضروری خواندند و تأکید کردند: "ما باید در مقابل دشمن و بدخواه و توطئه‌گر و تهمت‌زن با قاطعیت عمل کنیم. امروز در دنیا با پروپاگاندا و شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی، سیاه را سفید و باطلِ مطلق را حق جلوه می‌دهند، اما متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های ما کار‌های رسانه‌ای دقیق و هنرمندانه و موضوع جلب اعتماد عمومی را دست‌کم گرفته‌اند. وقتی مفسدی را محاکمه و مجازات کردید، روشن و مستدل و هنرمندانه برای مردم تبیین کنید تا مردم صحت عملکرد شما را احساس کنند و تهدیدات به فرصت تبدیل شود. جلب اعتماد افکار عمومی، یکی از آن اساسی‌ترین کار‌ها است برای قوه قضاییه. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
به نظر میرسه جرم اختلاس گران کمتر از این افراد نیست . تعدادی از اختلاس گران را هم اعدام کنید تا مردم کمی دلشون خنک بشه. مخصوصا اگر این افراد از مسئولین بی کفایت و یا آقازاده ها باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
رای احساسی ها و رای کنسرتی ها و رای بی رای ها چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
حقش اعدام بود فقط خیلی عجولانه اقدام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
اونایی که مخالف اعدام هستن مگه نمیگن آمریکا آزادیه برید کارایی که زم کرده تو آمریکا علیه آمریکا انجام بدید ببینم چکارتون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
اخبار 20:30 خیلی سعی می کنه با گزارشها مردم را اقناع کنه چقدر موفق بشه
مردم با قضاوت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
دقیقاً.البته به قاضی هم مرتبط است.مثلا سحر تبر که تقریباً یک نوجوان حتماً با اختلالات روانی است باید ملاحظاتی می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
تو ایران اختلاس افتخار و حرف سیاسی جنایت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
از کسانی که می گویند این فرد یک خبر نگار بود و فقط افشاگری می کرد و افشاگری و خبرنگاری جرم نیست سئوال این است که کجای دنیا خبرنگار اطلاعات محرمانه و سری و کاملاً سرّی کشورش را در اختیار دشمنان قسم خورده قرار می دهد ؟ ، کدام خبرنگار در دنیا به اختشاشگران آموزش ساخت ابزار و نحوۀ آتش زدن اموال عمومی را می دهد ؟ مردم را چه حساب کردید ؟ بدانید که مردم همه چیز را خوب می فهمند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدددام
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۲:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
ولی دراین برهه اززمان اگر زم بخشیده می, شد ولااقل به ابد محکوم می شد بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
لعنت بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
از قدیم گفتن هرچه سره گند روباز کنی بوی گندش همه جا رو میگیره پس زم یه گند بوده اعدام شد چه دلیلی داره سرش رو باز کنی بوی گندش همه رو خفه میکنه ول کنید کارهای مهمی تو کشوره هنوز چسبیدین به جاسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
منظورت اینه کشششششش ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کاش اختلاسگران هم به این سرعت اعدام میشدند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مردمی که هنوز نمی توانند به شخص مناسبی برای ریاست جمهوری رای بدهند، دلیلی هم ندارد در مورد مسئله ای که از حواشی و جزئیات آن اطلاع ندارند نظر درستی بدهند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
اتفاقا انتخاب روحانی بین گزینه های موجود بهترین انتخاب بود انتقاد مردم از روحانی این است که به اندازه‌ی کافی جلوی مافیای زر و زور و تزویر و رسانه نایستاد واز حق مردم دفاع نکرد نه اینکه پشیمان باشند چرابه نامزد پیشنهادی همان مافیا رای نداده اند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۲۱:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام وطن فروشان بی مقدار بهترین کار است و عده ای عادت کرده اند همیشه ساز مخالف بزنن
France
Davar
۲۱:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
هرکسی در مقام جاسوس باشد نتیجه اش اعدام هست. احسنت بر قوه قضائیه. واقای رئیسی. سه سال پیش جاسوس هسته ای گرفتن ولی نهایتا رسانه ها نوشتن پنج سال حبس که باعث تاسف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
ببخشید! اقناع افکار عمومی تو جهان سوم و خصوصا" خاورمیانه کیلویی چنده؟! حالا مثلا" ملت اقناع نشن میخوان چیکار کنن؟! دیگه پراید سوار نمیشن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مگه قوه قضاییه برای افکار عمومی ارزشی هم قائله؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
هر چی فکر میکنم این آقا جز حرف زدن و رجزخوانی و چرت و پرت گفتن از تلویزیون و تلگرام چه کرده نفهمیدم ..آخه اگر هر چی گفته شنونده و خواننده باید عاقل باشه صبح تا شب صد نفر همه چی تو گوشم میگنند باید برم و فلان کار که اونها میخوان انجام بدهند هر کس مسوول کار خودشه...بابت حرف و مطلب مسخره است کسی رو اعدام کنیم حتی زندان رفتن هم جای سوال داره...اگر توهین به کسی کرده که شاکی خصوصی باید داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
برای یک رجز خوان گارد امنیتی فرانسه رو در خدمتش میزارن؟؟؟
Canada
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مخالف بود یا فرصت طلب
این جاسوس حتی دلش هم بحال خودش نمیسوخت
چرا برسد به حال ملت
هفت سره میخواست بخورد
اصلا تو کی بودی که بادیگارد داشتی
چرا برای همه اینکار را نمیکنند
Canada
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
من. مخالف اعدام هستم
ولی به خودم اجازه دخالت در امور قصایی هیچ کشوری را نمیدهم
من چقدر اطلاعات محرمانه در باره این مورد دارم که بخواهم نظر بدهم
به قانون قصایی کشور ها باید احترام بگذاریم
در برخی کشورهای همسایه برای کوچکترین جرم سیاسی
گردن میزنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
افکار عمومی مگه چیز مهمیه همینقدر که اختلاسگرها فقط چند سال زندان ناقابل زندان میرن البته اگر برن .... و پول برا خودشون بچه هاشون نوه هاشون نبیره هاشون ندیده هاشون و نسلشون برا ژن خوبشون میزارن کافیه کلش واس اوناس کل لواسون هم بخوان مال اوناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
درسته اقناع جامعه کاملاً ضروری است اما مردم حق طلب ایران چندین سال است که با عملکرد افراد مخصوصاً افراد شناخته شده ای مثل روح الله زم آشنا هستند و نقش او را در اعتشاشات مخصوصاً اغتشاشات سال 98 می دانند و لذا کسانی که طبق معمول تلاش می کنند این گونه احکام را زیر سئوال ببرند معمولاً کسانی هستند که هر گز اقناع نخواهند شد چون دوست ندارند اقناع شوند و حقیقت برای آنها اهمیت ندارد ، اتفاقاً آنها بیشتر از دیگران حقیقت را می دانند و واقعیت این است که آنها اصلاً با حقیقت می جنگند و تلاش می کنند حقیقت روشن نشود .
Iran (Islamic Republic of)
الف
۲۰:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خداوند راه توبه رو باز گذاشته, ولی خلقش اونو بستن...
Iran (Islamic Republic of)
پرونه
۱۹:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دیگه روح الله زم باید چکار می کرده که نکرده به نظر من باید دست مریزاد بگیم به قوه قضائیه که حداقل این کاررو به نحو احسن انجام داد یارو رفته خارج با تمام توان کمر بسته به ساقط کردن نظام و زندگی مردم اونوقت باید میاوردن حتما جایزه بش می دادن
Canada
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
شما باید زندانی های سیاسی کشورهای دیگر را که
برای پست مطلبی بر علیه دولت شون
سرشون کنده شده را به گوش جوانان برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
ما از کشورهای پیشرفته و جهان اول حرف می زنیم و مقایسه می کنیم والا کشورهای جهان سوم که همه از یک قماشن.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اسانج روز نامه نگار استرالیایی در بند زندان لندن
فقط یک سری اطلاعات داده
نه ملت را به اشوب دعوت کرده و طرز ساخت بم ووووو
اگر به امریکا اورده شود
باید 170 سال در زندان باشد
چرا کانالهای معاند راجع به ایشان برنامه نمیسازند
یک بوم و دو هوا
یا میخواهند جوانان خام .ساده .جاهل را به چالش بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
او یک مامور اطلاعاتی بوده که اطلاعات سری کشور رو منتشر کرده یعنی مرتکب خیانت شده نه یک فعال رسانه ای و مخالف حکومت که فساد ودروغ رو آشکار می کنه روح اله زم رو می تونید با مایکل مور مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
برخی از سلبریتی جماعت : یا منو قنع کن یا یه جیزی بگو من قانع شم
Germany
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تنها گزارش نسبتا منصفانه ایی که درباره اعدام زم تو این رسانه دیدم همین بود
Canada
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
توی هر کشوری .اعمال خبیث این شیطان صفت .اعدام بود
یا مثل امریکا 200 سال زندان یا
با امپول سقط اش میکردند
همین دیروز یک سیاه پوست که در جوانی یکی را کشته بود
با امپول او را کشتند .چند نفر دیگر در نوبت هستند
Iran (Islamic Republic of)
خوشاب
۱۹:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
شفاف سازی
Canada
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کسانی که نوشتند چرا اعدام اش کردن
انگاری در کما بودند و یک دفعه از کما بیرون امدند
دیگه چکار که بر علیه وطن ما نکرد
همه جرم هایش در سایت اش است
جرم هایش سر به فلک کشیده
چرا با دزدان اقتصادی مقایسه اش میکنید
در تمام دینا .اینحور افراد را اعدام میکنند یا چند صد سال در زندان
تا سقط شوند
عجب ملتی هستیم
Canada
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعمال زم لطمه به وطن ما بود
به دنبال تحریم بیشتر
دادن اطلاعات محرمانه نظامی به .....
در اصل جاسوس بود
حکم جاسوس در تمام دنیا اعدام است
اگر اعدام هم نکنند 200 سال در زندان که بدتر از اعدام است
چرا خلاف کارهای اقتصادی را با جاسوسان مقایسه میکنید
متاسفانه دزد های اقتصادی در تمام دنیا زیاد هستند
اگر بخواهند .همه را اعدام کنند ِنصف جمعیت دینا باید اعدام شوند
وقتی مصادره اموال حرام شون را صادر میکنند
از اعدام برایشان سخت تر است
اتفاقا قوه قضاییه داره .خوب عمل میکند
نباید به چرندیات کانالهای معاند گوش بدهید
چونکه از یک اخور نون جو و یونجه میخوردند
او را یک وطن پرست .فرشته ازادی جا میزنند
میخواهند در اصل خودشون را تبریه کنند
باید محکوم کنند .چونکه همشون همکار سرویس های اطلاعاتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
جرم اکبر طبری اگر بیشتر از جرم زم نباشد کمترنبوده. ده ها بلکه صدها پرونده ارتشا که در هر کدام پای چندین مفسد اقتصادی گیر است!ضربه ای
که اکبر طبری به اعتبار انقلاب زده هیچ کس نزده.حتی اعتقادات ملت را زیر سوال برد و کمرنگ کرد. دیگر افساد فی الارض چگونه است!؟
چرا حمایت می شود!؟ چرا ؟؟؟!!!....
العدل اساس الملک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
یکی از اتهاماتش جاسوسی بود ولی در عجبم کسی که در ظاهر با حکومت در جنگ بود چطور میتونه جاسوس باشه. جاسوس باید بین خودیها باشه و یواشکی اطلاعات رو به دشمن بده. فکر کنم حتی تعریف جاسوس هم نمیدونه کسی که زم را به جرم جاسوسی اعدام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
دقیقا .احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
روزنامه نگار و افشاگر اعدام شد ولی کسانی که بهش از داخل مجلس و دولت و قوه قضاییه اطلاعات میدادند هیچیشون نشد. راستی چرا بابک زنجانی بعد ۸ سال اعدام نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حاجی خیلی دشمن رو دستکم گرفتی انگار ازهمین مرد های خائن بودن که مسیر حاج قاسم رو لو دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حقش بود خودشو به موش مردگی میزد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کاش نظر سیاستمداران و دلسوزان واقعی اسلام و ایران و زحمت‌کشان برای این آب و خاک را هم جویا میشدید.
Germany
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام سزاوارش بود
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۱۷:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
یکبار اعدام کم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
رسانه های معاندبافرافکنی میخوان تفرقه ودعوابین ایرانیان راه بیندازنند که موفق نمیشوندایرانی تن به دروغ نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام حقش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
باید جلوی فساد مالی را گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام مرد و جلوی همسرش تو روز روشن تیربار می بندن کسی صداش در نمیاد اونوقت یه بچه اقازاده رو که این همه خرابکاری کرده رو حمایت میکنن ممنون از دیوان عالی کشور درود به شرفتان
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۷:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
احسنت به آقای رِییسی ..... کاش مردم ما در انتخابات با دقت عمل میکردن مملکتمون به این شکل از نظر اقتصادی وضع نامطلوبی نداشت ... کاش.....مردم.......؟؟؟؟؟
Spain
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تو هر کشوری مخالف هست آیا به نظر شما داخل همین کشور آمریکا مخالف دولت نداره؟ همین ترامپ فکر میکنید مخالف در داخل کشور آمریکا نداره؟ همین اسراییل و نتانیاهو کلی مخالف دارن تو خود کشور اسراییل خب یعنی هر کس مخالف بود باید اعدام بشه؟ ببینید اشکال کار کجاست که امثال روح الله زم چه اتفاقی افتاده که کارشون به اینجا رسیده از طرفی یه عده داخل کشور با استفاده از رانت و فساد اقتصادی هر کاری دلشون میخواد میکنن به هیچ کس هم جوابگو نیستن افکار عمومی داخل کشور براشون سواله که چرا باید اینجوری باشه قانون بایدبرای همه اجرا بشه نه فرد خاصی
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
راستی چرا با اینکارها بهانه میدین دست مخالفها ، عمدی هست ؟
دختری که بنده خدا معلوم نیست خانوادش چجوری بزرگش کردن به جای اینکه ببخشن تخم کینه میزارن و ده سال
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام سید جان واقعا ممنونیم شما امید را در ما ایرانیان زنده کردید . امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشید . ایران به شما و جدیت شما محتاج است . کاش در جمهوری اسلامی مثل شما چند نفر داشتیم . اما دلیل مشکلات امروز ما این است که چون شمایی در مدیریت دولت نداریم . چه کسی میتوانست بجز پاکی شما که اکبری طبری را از قدرت و فساد به زیر بکشاند . خدایا این سید عزیز را کمک کن در انتخابات آینده در رأس دولت باشد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام سید جان واقعا ممنونیم شما امید را در ما ایرانیان زنده کردید . امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشید . ایران به شما و جدیت شما محتاج است . کاش در جمهوری اسلامی مثل شما چند نفر داشتیم . اما دلیل مشکلات امروز ما این است که چون شمایی در مدیریت دولت نداریم . چه کسی میتوانست بجز پاکی شما که اکبری طبری را از قدرت و فساد به زیر بکشاند . خدایا این سید عزیز را کمک کن در انتخابات آینده در رأس دولت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
زم همه جور اعتراف کرد که اعدام نشه و بسیار همدلی و همکاری کرد ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
والااین که زبونی مخالفت کرده اینجوری باهاش رفتار کردن،‌ اوناییکه با عملکردشون نه تنهابه نظام بلکه به اسلام دارن ضربه های سنگین میزنن راحت ازشون میگذرن ،اینه که دل مردم را به درد اورده وگرنه لابد کسانی که حکم میدن اول چیزی که در نظرشونه عدالت خداوندیه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۷:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مرد که مرد بدرک.به فکر این گرانیها باشید که داره فلجمون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فرزان
۱۷:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
درود بر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خوب شد .
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۷:۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
این دیگه ازون حرفاس. قرار نیست قوه ی قضاییه راه بیفته تو کشور ببینه کسی با این کار مشکلی داره یا نه؟ اتفاقا قهری عمل کردن در این موارد لازم و ضروریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام این بدبخت واقعا به نفع کی بود؟زنده بودنش به ضرر کی؟اعدامش چه سودی برای مردم داشت ؟یا شما مرفه بی دردید یا واقعا نمیدانید جامعه جهانی دنبال آتو بود تا تحریمها را لغو که نکنن هیچ تحریمهای حقوق بشر هم اضافه شود و ضرر این کار بر دوش ملت نیست؟کمر مردم شکست---
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
هیچ کس به یاد آقای بقایی و آقای مشایی نیست؟
Germany
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بابک زنجانی رو اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۶:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
من طرفدار زم یا امثالهم نیستم وبا اقداماتشان قطعا مخالفم و برائت میجویم، اما امثال زم و شرف دارند به صدتا مثل طبری و حامیانش در داخل که آقای رییسی خوب آنها را میشناسد حداقل زم شمیشیر را از رو بسته بود اما طبری و امثالهم چی،؟؟؟ به اسم اسلام و انقلاب بیت المال را بالا میکشند و یه آب هم روش
امام فرمودند، منافقین از کفار بدترند
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۶:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
ملت هنوز به این قوه اعتماد ندارند چون روند رسیدگی به اتهامات بزرگ اشخاص بزرگ طوریست که تغیرات آن در سطح جامعه و کم کردن میزان جرم و اختلاس تاثیر چندانی نداشته و از طرفی مجازات تائین شده در مقابل جرائم انجام شده همخوانی ندارد
مثلا طبری با این همه عناوین جرائم سنگین به چند سال زندان یا شهرام جزایری یا خانم نعمت زاده و خیلیای دیکه ، دستگاه قضایی در برخورد با دانه درشتها صلیقه ای برخورد میکند نه به عنوان مجرم واقعی این یعنی عدم اعتماد مردم و شعاری بودن مبارزه با فساد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
چه شوکی .باید زودتر شرش کم میشد . دیر هم بود . دستشان درد نکند .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۶:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بازی ها و تبلیغات رسانه ای نباید در حکم قضاوت اثر بگذارد و این چیزی هست هم ما میخواهیم و هم رییسی بارها به به آن اشاره کرده...

این حرکت هم بنظر من خیلی بجا بود و آب پاکی را روی دست متوهمان رسانه ای ریخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تبری چه شد البته میدانند مردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
زم بی گناه بود واعدام او باعث خجالت برای کشور ما هست.در هیچ جای دنیا افشاگری جرم نیست وهیچ روزنامه نگاری اعدام نمیشود.روزنامه نگار حتی اگه دروغ بنویسه مهم نیست چون مشتریانش رو از دست میده وکل جامعه از دروغ یه خبرنگار ًرر نمیبینه.عجیبه که تو ایران وتو این عصر وزمان مانند قبایل بدوی صحرای آفریقا رفتار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
ببین نا عزیز من، کسی که عوام فریبی میکنه و آموزش بمب سازی میده و از چشماش گناه و شرارت میباره، باید از روی زمین نیست و نابود بشه‌. زمین مال انسان های خدایی هست و جای شیاطین روی زمین نیست‌. اگر شما ازش دفاع میکنی یعنی دقیقا هم تراز شیطان هستی.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
واقعا خیلی سبک اندیشه ای به خاطر امثال شما ها اوضاع ایران به این روز افتاده . بلایی که 88 ایران را به گرداب کشاند امثال این ها بودند. کمی بیشتر بیندیش شاید دانا شوی. شاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دروغ مهم نیست بخاطر حرف زدنه یه راهبه هزاران نفر از مسلمانان در میانمار قتل و عام شدن زبان سرخ سر سیاه میدهد بر باد کسی که بخاطر نام و نشان دست بهر کاری میزنه آخرش همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
برو تو کانال تلگرامی آمدنیوز .آخرین خبرش دستگیری خود زم هست و 200 و خورده ای هزارتا عضو داره. کل چیزایی که توش هستو بخون. افشاگری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بخاطر روزنامه نگاری کسی رو اعدام نمیکنن. اول رو ببین طرف چیکاره بوده بعد براش دل بسوزون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اره دیگه حتما شما ها هم مثل اون هستی باید هم ازش دفاع کنی . خون عزیزانت که ریخته نشده
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۹:۰۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
هر کس در هر لباسی وطن فروشی کند اشد مجازات حق اوست و هر کس حمایت از جاسوس کند حکمش کمتر خود جاسوس نیست . حق شما هم اعدام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
زم جاسوس وخلئن بود وبایداعدام میشد زودترازاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
البته زم بی گناه نبود.ولی بدبخت و ساده بود و با حرف برخی ها که ازش حمایت میکردند.و هیچوقت هم محاکمه نمی شوند همونایی که اخبار و اطلاعات بهش می دادن و توی تبلیغات رئیس جمهوری هم پول داده بودن افتاد توی چاه.
دلم بحالش می سوزه.برای هیچی مرد.
واقعا در کنارش باید یه عده نفوذی هم محاکمه میکردن. که نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کسی که ساخت بمب رو آموزش میده و کارش اغتشاش و بر هم زدن نظم جامعه است شما اسمش رو میذاری روزنامه‌نگار! متاسفم برات
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۶:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
میگم بعضیا خیلی ناراحتن بی زحمت قبل اعدام یه نظر سنجی بذاره قوه قضائیه اونایی که میخوان جای این جماعت اعدام بشن اعلام آمادگی کنن اینقدر ناراحتی نکشن بابت اعدام بعضیا...اونا بمونن افشاگری کنن اینام برن اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
آفرین. همینو بگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
امثال تو این مملکت رو شبیه جنگل کردین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اگه در کنارش امثال طبری هم اعدام میشدن اینطور افکار عمومی حساس نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام نشانه ایمان است و هر چقدر لازمه باید در راه اسلام و انقلاب اعدام صورت گيرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اسلام با اعدام گره نزن دین خدا اکر اجرا بشه اصلا فقیر جانی و قاتل نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام نشانه ایمان نیست. کسی که مفسد فی الارض هست باید اعدام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام حکم خداست و در جای خودش باعث بقا . و اینجا اعدام عین زندگی بود. والا هر کی دنبال پوله مملکتش رو یه شبه میفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
جای امثال شما تو جنگل وسط حیوانات درنده هست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
زم کسی بود که توی این اوضاع سخت تحریم به ملت بیشترین خیانتها رو کرد البته حکم طبری چندین برابر باید سختتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
اویس
۱۵:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تنها توجیهی که در این روزها مرا کمی آرام و اقناع می کند !

"خب درسته، اینا هم که معصوم نیستن! ولی خب ان شاءالله که سعی می کنن صالح باشن و راه درست رو برن، به هر شکل از اون اپوزیسیون خارج نشینِ گرگ صفت و پَست بهترن دیگه"

فقط ای کاش در این میان به اسلام عزیز خیانت نشه که البته متاسفانه شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دغدغه مردم امثال زم ها نیستند . دغدغه مردم امثال طبری ها و زنجانی ها ، مسببین و مجوزین گرانی ها ، مسئولین نالایق و بی کفایت در تمامی رده ها مثل اون شهرداری که از بابت ویران کردن خانه بی سرپرست نگران نیست و نگرانی اون تنها پیدا کردن فیلمبردار صحنه است و امثالهم .... هستند
اگر واقعا افکار عمومی برایتان مهم است به این موارد با قید فوریت رسیدگی و برخورد کنید که مردم زخم خورده همین ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
آسیاب به نوبت . با وجود عزیز پاک و صادقی چونان سید عزیز در رأس قوه قضاییه هیچ کس نخواهد توانست از چنگال عدالت بگریزد .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا بيرقداري قوه
۱۵:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قوه قضائیه باید این بی دینها را بایداعدام گندواز هچج کس نترسد. مرک براین بی وجدانهاووطن. فروشها
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
چی را با چی مقایسه میکنی ؟؟! حاج قاسم کجا و این مردک کجا ؟؟!! این آدم خاک کف پای حاج قاسم میشه ؟؟!! چه برسه به بند کفشش و ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خوب کاری کردید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
از آغازین اعدام ها در پشت بام مدرسه و اعدام های ۶۷ و ۸۸ و ....‌‌هیچوقت پاسخگو نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
هنوزم نفهمیدم چرا طبری اعدام نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ساراریحانی
۱۵:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اون هایی که شما میکین بخشهایی از جامعه ومیخوایین کوچک جلوه بدین حداقل هشتاددرصد ایران و با این کارها ملت از رنجیده به خشمگین تغییر پیدا می کنند، مثلا سحرتبر ده سال زندان برای یه گریم بچه گانه ، ولی پدررومینا اشرفی که سردخترشو بریده نه سال زندان، حتی ممکنه منکه این کامنت نوشتم پیداکنین ده سال زندان بدین، این اسمش عدالت نیست ،کینه با ملته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
با سلام خیلی خوب کاری کردید.دومین انتقام سخت بابت خون حاج قاسم از یه عده ماهواره گوش کن از خدا بی خبر گرفته شد.
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۵:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دوستان جم کسی بود که می‌خواست کشور را با موشک بزنه ،اصلا یکی از نقشه‌های اپوزسیون این هست که از آب گل آلود ماهی بگیره . جم را برای همین ساخته بودند .
جم حقش اعدام بود ،،، دزد بیت‌المال و اختلاصگر هم باید اعدام شود.
البته باید معلوم می‌شد که همدستان جم کیا بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
علیه آنان افشاگری کنی سرت بر باد می رود ولی اگر بیت المال را غارت کنی نهایت یک حبس سوری می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خیلی جالبه کسانی که هیچ دانشی از علوم قضایی ندارند و فقط با احساسات تصمیم می گیرند بر علیه احکام قوه قضاییه انتقاد می کنند
اعدام زم کار بسیار درست و بجایی بود جاسوسو خائن را باید اعدام کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
با دانش علیه درسته نه بر علیه
Germany
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کلا نظام ما به خصوص قوه قضایی کشور ایران رو تو کل دنیا تبدیل کردن به یه گاو پیشونی سفید و تابلو..‌ دیگه همه ملت ایران هم میدونن حکم ها بر اساس قانون نیست سلیقه ایه. وگرنه چرا سخنگوی دولت بازرگان که طبق اسناد خودشون داخل خود ایران با آمریکا همکاری میکرده با فشار دولت بازرگان حبس ابد میگیره..‌زم که تو ایران نبوده و همه چیش اونجا مشخص و تابلو بود حکم اعدام میگیره سریع هم اجرا میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خیانتی که امثال طبری به انقلاب و مردم کردند به مراتب سنگین تر بود. حکم بابک زنجانی را هم که موریانه خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خیانتی که امثال طبری به انقلاب و مردم کردند به مراتب سنگین تر بود. حکم بابک زنجانی را هم که موریانه خورد.
Iran (Islamic Republic of)
اویس
۱۵:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
به نظر من اساسا مولد پدیده های سرخورده و پس زده شده ای مانند روح اله زم و ... که موجب و مشوق اغتشاشات و ناآرامی هایی هستند که آن هم عمدتا به سبب تنگناهای اقتصادی بروز می کنه، ناپاکان و فاسدانی مثل اکبر طبری و بابک زنجانی هستند ... اما افسوس!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
در اصل قضیه موافقم که اقناع انجام نمیشه... اینکه حکم امثال طبری سبک و حکم امثال سحرتبر سنگینه..
اما در مورد زم موافق نیستم چون اعدام کمترین مجازات این مفسد فی الارض بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خوووووب کردن اعدامش کردن
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۴:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مسئولین دزد و سلبریتی خائن و مثلا آقا زاده الاغ اختلاس‌گر ،باید با مجازات اعدام
روبرو شوند ..جم هم به حقش رسید ،البته باید خائنین را لو میداد ،که به امید کمک آنها و خلاص شدن اینکار را نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بجای اینکه این اعدام رو‌ بزرگش کنید برید اون قاضی ای که سرباز رو گرفته کتک زده پیگیری کنید که با زور بیاین با خانواده سرباز صحبت کنند تا رضایت بده اینا روهم بگید سربازی برای تحقیر کردن بچه های جوونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
چه فرقی میکرد از لحظه دستگیری میدونست حکمش اعدام و هیچکسیم نمیتونه مانع اجراش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
آیا با مفسدهای اقتصادی هم اینطور برخورد میکنید یا کسی که ضد نظام باشد اینطور میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بهتر بود توسفارت ایران تو فرانسه میکشتنش تا این همه دردسر برای قوه ی قضاییه درست نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
او ، شاخ غول رو شکستید ، کاش مداح فاسد را مجازات میکردین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
این اعدام ها از نظر اکثریت مردم ایران غیر قابل قبول است.و این اعدام ها هزینه های زیادی برای حکومت گران خواهد داشت چه در درون کشور چه در بیرون کشور. اگر مسعولین بدون توجه به نظر ودیدگاه های مردم کار هایی بکنند.این جدایی و چالش هایی بس سنگین وبزرگ بین مردم و مسعولین درست خواهد شد و شده که دودش اخر به چشم همه خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مثل آن صبح جمعه . نتیجه معلوم می باشد . چه اتفاقاتی افتاد . کدام خبر گزاری به طور کامل پوشش داد . چه کسی محاکمه شد . چه کسانی زیان کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قوه قضاییه تو برخورد با سیاسیون و ... ضربتی عمل می کنه ولی تو برخورد با مفاسید اقتصادی صفر! ( بابک زنجانی چی شد؟ دمل نفتی کجا رفت؟ شبنم نعمت زاده چی شد؟ داماد شریعتی چی؟ و...)
این یعنی سیاسی کاری نه پیاده کردن احکام اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
شبنم نعمت زاده؟ داماد شریعتی؟ بدون شک شما یه ضد انقلابی هستی وگرنه این اسم ها رو مطرح نمیکردی. اینا دزدی نمیکنن که، فقط حقشون رو از سفره انقلاب برمیدارن.
چه معنی داره به آقازاده ها توهین میکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مفسدان دولتی، اعدام ندارند وزندان کردنشون هم انگاردرهتل 4 ستاره هستن!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مخالف را نمی شود اعدام کرد.اگر این قرار باشد،اکثریت ملت باید بخاطر چند هزار نفر که حکومت میکنند اعدام شوند.شما کاری کنید که ملت ناراضی نباشند.فرار نکنند و در دام اجنبی برای نون خیانت نکنند.نه آزادی فکر،نه آزادی بیان،نه آزادی انتخاب،نه رفاه،نه هیچ چیز دیگر،به صرف اسم اسلام که نمی شود همه چیز را سرکوب و محدود کرد.
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۴:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کاری که جم کرد مخالفت نبود دشمنی با ملت و دولت بود ، کسی که مخالفت میکنه دروغ نمیگه، همینجا می مونه و سند رو میکنه. نه اینکه با دشمن انقلاب و ملت دست به یکی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حرف دل یک ملت رو زدی هموطن شیر مادرت حلالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سزای خائن به وطن اعدام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خیانت به حکومت نه خیانت به مردم ، این زم دشمن حکومت بود نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
کمک به اسرائیل خونخوار و عربستان کودک کش یعنی خیانت به همه مردم، کسی که کارش نشر اکاذیب و بر پا کردن آشوب و جاسوسی بود دشمن امنیت همه مردمه
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۴:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
چرا با دشمن مردم و کشور یکی شد ...
اگه تهمت که میزد راست بود همینجا مدرک رو می‌کرد، بهتره فیلمهای لو رفته از جم را دوباره نگاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خیانت به وطن یا خیانت به حکومتی ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اعدام روح الله زم دغدغه نظام بود با سرعت بدون دخالت اینترپل مستقیم و مستقل به ایران آورده و سریع اعدام شد--دغدغه مردم اختلاس گران و محتکران غذا و دارو همچون خاوری وامثالهم است که به اینتر پل و... سپرده شده---اگر خاوری را دستگیر و فقط یک چک بهش میزدید ارزشش نزد مردم از اعدام صدها زم بیشتر بود
Iran (Islamic Republic of)
کاملی
۱۳:۵۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خائن باید اعدام بشه ،مخصوصا کسی که میخواسته با موشک مراکز حساس ایران را بزنه
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۵:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دقیقا...
البته باید امثال خاوری هم محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
پس اونی که زد یه هواپیمای اوکراینی روبا سرنشیانش منفجر کرد سزاش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تو میگی زم موشک داشت؟ از کجا در آوردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
آیا افشاگری فساد مسئولان ضربه به امنیت ملی است؟ ویا اقدامات اشتباه مسئولان اگر مسئولان با ایمان وباتقوا ومتعهد در راس امور باشندهیچکی نمی تواند برانها رخنه کرده ونقطه ضعف بگیرد انتقاد حق هر فرد است وهمچنین اعتراض آیا باید کسانی را که انتقاد ویا اعتراض می کنند را کشت؟انسان آزاد آفریده شده است واین حق ذاتی او هست وهیچکس نمی تواند این حق را از او بگیردمسئولی که ترس از انتقاد نداشته باشد ویا منتقدان را حذف کند دچار فساد می شودما در جامعه بشری زندگی می کنیم ودر جامعه بشری قوانین بشری حکم فرماست نه قوانین الهی بشر تا زنده است اختبار دارد واجرای قوانین الهی سلب امتیاز اختیار داشتن انسان است شما صاحب جان مردم نیستید که هر وقت خواستید بگیرید قتل نفس جرم است آیا اونی که حکم قصاص را اجرا می کند مرتکب قتل نفس نمی شود؟چه بسیار قصاصهایی که بعدها مشخص شده طرف بیگناه بوده جواب انها را چه کسی خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
صد درصد درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قطعا چیزهای میدونست که نفع مسئولین نبوده فرصت نداند که لاقال وصیت کنه وبگه چیزهای ناگفته را
۱۲
آخرین اخبار