معاون اول ریاست‌ جمهوری افغانستان گفت که با موتر سایکل هایی که در آن دو نفر سوار باشند، به عنوان تهدید تروریستی برخورد می شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌ جمهوری افغانستان اعلام کرد که بر اساس بررسی زنجیره‌ ترورها، بیش از ۹۰ درصد موتر سایکل های دارای دو سرنشین در کابل مربوط به تروریست ها می‌شود.

صالح امروز (سه شنبه ۲۵ قوس/ آذر) در صفحه فیسبوک خود نوشت که پس از این موتر سایکل های فاقد اسناد مصادره می شوند و موتر سایکل هایی که در آن دو نفر سوار باشند، به عنوان تهدید تروریستی دیده می شوند.

به گفته‌ وی، روز گذشته یکی از کارمندان دولتی در یک حادثه تروریستی در حوزه‌ هفتم امنیتی کابل با همین تاکتیک ترور شده است. همچنین روز یکشنبه نیز یک دادستان در کابل با استفاده از موترسایکل دارای دو سرنشین ترور شده بود.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که به پلیس و امنیت ملی صلاحیت واضح داده شده تا سوار بودن دو نفر در یک موترسایکل را تهدید آنی فکر کرده و پیش از آن‌که خود شکار شوند، اقدام کنند.

امرالله صالح قبلا تردد موترهای بی‌اسناد را در شهر کابل ممنوع اعلام کرده بود و وزارت مالیه روند توزیع اسناد برای موترهای فاقد اسناد را آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار