فرماندار اردبیل گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی ۹۹ هزار خانوار شهرستان اردبیل غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی ۹۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۸۴ هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری شدند که این طرح با همکاری سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، فرمانداری و دستگاه‌های متولی و مردم با جدیت در شهرستان اردبیل اجرا می‌شود.

او اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در سه حوزه حمایتی و مراقبتی و نظارتی انجام می‌شود که حوزه حمایتی شامل ارائه کمک‌های مومنانه و بسته‌های حمایتی برای نیازمندان شناسایی شده و حوزه مراقبتی هم در راستای خدمات رسانی به بیماران شناسایی شده مشکوک و مبتلا است و دو نقاهتگاه در شهرستان راه اندازی شده است.

فرماندار اردبیل گفت: در حوزه نظارتی هم ۲۲۰ پایگاه مقاومت فعالیت می‌کنند که در راستای نظارت و تذکر دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان اردبیل پیشگام هستند.

امامی یگانه با اشاره به همکاری مردم، اصناف و بازاریان در اجرای محدودیت‌ها گفت: این همکاری قابل قدردانی است و در سایه همین همت و همکاری وضعیت شهر اردبیل از قرمز به نارنجی تغییر کرد و البته این امر شکننده بوده و اگر اصناف، بازاریان و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند دوباره محدودیت‌ها اجرایی می‌شود.

او از کاهش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور غیر ضروری و برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها خودداری کنند.

فرماندار اردبیل گفت: مدیران دفاتر پیش خوان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پلیس +۱۰، تامین اجتماعی، شهرداری‌ها، شیرینی فروشی‌ها، مطب‌ها و آرامستان‌ها باید از هرگونه ازدحام دوری کنند و تذکرات در این زمینه ارائه شده و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

امامی یگانه افزود: تاکسی‌های درون شهری نیز موظف به سوار کردن سه سرنشین هستند و شهرداری اردبیل باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار