استاندار اردبیل از غربالگری ۷۰ درصد از جمعیت استان به تعداد ۸۷۰ هزار نفر در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی گفت: با توجه به غربالگری انجام گرفته، پنج هزار و ۶۰۰ نفر از افرادی که تست‌های مشکوکی داشتند، بررسی شدند.

او با بیان اینکه تست‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و به وسیله تست‌های سریع و pcr انجام می‌شود افزود: نزدیک به ۱۵ هزار تست از مرکز تحویل استان شد که در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

استاندار اردبیل گفت: هم از افراد مشکوک و هم از اطرافیان آن‌ها تست کرونا گرفته شده، که تست از اطرافیان درصدش کم است.

بهنام جو با اشاره به تلاش‌های بسیجیان در خصوص اجرای طرح غربالگری افزود: این نیروها، علاوه بر کار‌هایی که انجام داده و اقدام به کمک‌های مومنانه در بحث امدادی هم کمک می‌کنند، در راستای هماهنگی برای نمونه گیری نیز اقدام می‌کنند.

او با اشاره به اینکه نتیجه ابتلای افراد به کرونا، ۲۴ ساعت بعد از انجام آزمایش اعلام شود تصریح کرد: امکانات قرنطینه برای افرادی که در منازل خود فضایی ندارند، ایجاد شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: امکانات قرنطینه با ایجاد نقاهتگاه‌هایی در مشگین شهر، پارس آباد، گرمی و خلخال برای بیماران نیازمند قرنطینه ایجاد شده و در شهرستان‌های دیگر استان نیز در حال تجهیز است و نقاهتگاه‌ها از سوی سپاه، علوم پزشکی و هلال احمر تجهیز شده است.

بهنام جو در ادامه با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا تا چند روز دیگر، اهالی استان را به پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی فراخواند.

او افزود: همانطور که در سیزده به در مردم در اقدامی خودجوش در خانه‌ها ماندند، در شب یلدا نیز انتظار می‌رود با پرهیز از برگزاری نشست‌های خانوادگی در قطع زنجیره انتقال کرونا مشارکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.