رئیس مجلس گفت: پیشنهاد استفاده از منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی نیاز به قانون ندارد و باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود.

منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای باید در طرح‌های عمرانی استفاده شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آذر) مجلس شورای اسلامی در ارائه پیشنهادی درخصوص الحاق بند (الف) طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: تمام منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌های مطالعاتی اختصاص می‌دهد، چرا که درآمد‌های حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی سرمایه بین نسلی هستند و باید به فرآورده تبدیل شده تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی افزود: اگر این منابع صرف اجرای طرح‌های عمرانی شود، هم نسل کنونی و هم نسل آینده می‌توانند از آن استفاده کنند، بنابراین در شرایط کنونی تبدیل سرمایه به سرمایه دیگر ضرورت دارد.

 قالیباف در پاسخ به پیشنهاد این نماینده بیان کرد: شما به عنوان یک متخصص که در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس فعالیت دارید، می‌دانید که این کار با یک تصمیم قانونی قابل اجرا نیست، بلکه باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود، بنابراین باید آن را در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰ و برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از درآمد‌های نفتی استفاده نشود، توان پرداخت حقوق و ضرورت‌ها وجود ندارد، بنابراین اگر بخواهید این قانون را تصویب کنید، قابل اجرا نیست و باید بعد از اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار