مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از دریافت سومین دستگاه پیشرفته اکسیژن ساز برای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان کرد: با توجه به اینکه اکسیژن درمان اصلی بیماران مراجعه کننده با سندرم تنفسی است با افزایش تعداد بیماران نیازمند به اکسیژن سیستم اکسیژن سازی بیمارستان با چالش‌هایی روبرو شد که با پیش بینی‌های به موقع و هماهنگی کارشناسان دفتر فنی دانشگاه و تجهیزات پزشکی معاونت درمان مشکل تامین اکسیژن بخش‌های بستری به دو برابر افزایش یافت.

بهزاد افزود: بیمارستان مهاباد به عنوان قطب درمانی جنوب استان با توجه به نبود کارخانه اکسیژن ساز در شهرستان و افزایش تعداد بیماران بستری در پیک سوم نیازمند دستگاه اکسیژن ساز سوم بود.

او ضمن تشکر از نماینده منتخب مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام گرفته دستگاه خریداری شده جدید با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه از شرکت رئوف به ارزش ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خریداری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: دستگاه اکسیژن ساز جدید با تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه ظرفیت تولید اکسیژن طبی بیمارستان را به ۱۸۰۰ لیتر در دقیقه رساند و با وارد شدن دستگاه اکسیژن ساز سوم در چرخه تولید، نیاز بیمارستان مهاباد به اکسیژن از طریق کپسول‌های ۴۰ لیتری و مانیفولد‌ها برطرف شد و بار مالی زیادی که به شبکه بهداشت و درمان مهاباد در زمینه خرید اکسیژن مصرفی بیمارستان از کارخانه‌های شهر‌های اطراف تحمیل شده بود را مرتفع کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.