مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با ابتلای ۵۲ نفر دیگر از شهروندان به بیماری کرونا تعداد مبتلایان در این شهرستان به ۶ هزار و ۵۲ نفر رسید.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار مبتلایان در شهرستان مهاباد به ۶ هزار و ۵۲ نفر رسیده است.

بهزاد افزود: هم‌اکنون ۴۵ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۲۲ مورد مبتلای قطعی مثبت و ۲۳ نفر مشکوک به ابتلا بوده که از بین آنان ۱۴ نفر در بخش آی‌سی‌یو و چهار نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

او ادامه داد: براساس آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تعداد فوتی‌های این شهرستان به ۲۸۷ نفر رسیده است که در آن متولدین مهاباد ساکن در شهر‌های دیگر نیز جزء آمار محسوب شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان داشت: همکاری شهروندان در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی موجب کاهش آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان شده است.

بهزاد تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.