مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: یکی از عواملی که خطر ابتلا به کرونا در مردان را بالا می‌برد وجود آنزیم ACE است که موجب ایجاد عفونت می‌شود.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: از مهم‌ترین عواملی که در ابتلا و شدت بیشتر عوارض کووید ۱۹ در مردان نقش بازی می‌کند ویژگی‌های بیولوژیک "آنزیم ACE" مردان است که این ویژگی‌ها مردان را نسبت به ابتلا به ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر از زنان می‌سازد.

بهزاد درصد ابتلای زنان به کرونا را ۴۷.۷ و مردان را ۵۵.۳ درصد عنوان کرد و افزود: وجود هورمون استروژن در زنان عاملی برای بهبودی سریع‌تر و کاهش شدت ابتلا در زنان است و همین امر حاکی از آسیب‌پذیری بیولوژیک بیشتر مردان در مقابل بیماری کووید ۱۹ است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد ادامه داد: همچنین میانگین سنی ابتلا به بیماری کرونا ۴۵ سال است و مرگ و میر در این افراد بیشتر از بقیه بوده که در این میان افراد جوان و فعال جامعه بیشتر در معرض ابتلا هستند و، چون بدون علامت هستند به خانواده و دیگر اعضای مسن منتقل می‌کنند.

بهزاد همچنین به آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۹۹۷ مورد مثبت کرونا در مهاباد ثبت شده است که از این تعداد ۲۶۷۸ نفر زن و ۳۳۱۹ نفر مرد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد یادآور شد: شهروندان می‌توانند ضمن ارائه وضعیت سلامتی اعضای خانواده به ۴۰۳۰ پرسش‌های خود را در خصوص ویروس کرونا مطرح می‌کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.