سرهنگ مکی از دستگیری عامل تبلیغات و فروش تجهیزات مرتبط با آثار باستانی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انظامی شهرستان دهلران در گفت گو با خبرنگار روه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: امروزه افرادی سود جو با استفاده از تبلیغات فریبنده در فضای مجازی تحت عناوین مشاوره و کارشناسی دفینه و آثار باستانی اقدام می‌کنند.

او افزود: طی رصد کارشناسان پلیس فتا این انتظامی صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۱۳ هزار دنبال کننده با اقدامات فنی و تخصصی شناسائی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که پس از روبه‌رو شدن با مستندات پرونده و ادله دیجیتال انکار ناپذیر به بزه ارتکابی معترف شد.

سرهنگ مکی تاکید کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ، کارشناسی و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث‌فرهنگی کشور است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در پایان اضافه کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.