رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب دورهمی را شایع‌ترین راه انتقال ویروس کرونا دانست و گفت: مهمترین راه پیشگیری از چرخه انتقال این ویروس تغییر سبک زندگی در این روز‌های کرونایی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام روشنی‌نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت : زمان برای انتقال ویروس کرونا مهم است و دورهمی شایع‌ترین راه انتقال این ویرورس است.

او گفت : حضور افراد در یک فضای بسته در زمان طولانی ریسک انتشار ویروس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و زمان هم جدای از بار ویروس در انتقال آن به دیگران مهم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب افزود: فرد مبتلا به کرونا حتی درصورت استفاده از ماسک اگر برای مدت زمان طولانی در یک دورهمی حضور داشته باشد به راحتی سایر افراد را درگیر می‌کند.

او افزود: مهمترین راه پیشگیری از چرخه انتقال کرونا توجه جدی خانواده‌ها به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تغییر سبک زندگی در این روز‌های کرونایی است.

روشنی‌نژاد ادامه داد: اکنون وضعیت بیماری کرونا به سمتی پیش رفته است که قدرت سرایت و انتقال ویروس کووید ۱۹ به بالاترین حد خود رسیده و در هر دورهمی و مهمانی امکان به خطر افتادن جان خود و اطرافیان وجود دارد.

او افزود: با توجه به شرایط موجود باید برخی تغییرات در سبک زندگی را پذیرفت حتی اگر این تغییرات به صورت چشم پوشی از برخی آداب و رسوم و مهمانی‌های و خوش بودن‌های در کنار همدیگر باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.