مهم‌ترین حوادث ۲۴ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

دستگیری سارق و کشف ۳۲ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری یک سارق درون خودرو و اماکن خصوصی با ۳۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در ممسنی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه و مواجه شدن با مستندات پلیس، به ۳۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری اموال مسروقه شامل ۱۵ عدد دریل و سنگ فرز، ۱۰ جعبه آچار، یک عدد موتور برق، ۲ عدد موتورجوش، ۱۰۰ عدد میلگرد، ۹۰۰ متر سیم و کابل برق، ۱۵ عدد ضبط خودرو، ۳۰ عدد ادوات کشاورزی، یک عدد بالابر و میکسر و ... کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف جسد مقتول زیر سالن پذیرایی منزل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به قتل مردی ۴۰ ساله به دست برادرش و دستگیری قاتل در شهرستان پاسارگاد، گفت: جسد مقتول زیر سالن پذیرایی منزل کشف شد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل در شهرک خلیلیه شهرستان پاسارگاد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: ماموران انتظامی پاسارگاد پس از بررسی صحنه قتل و بازجویی از نزدیکان فرد متوفی، مطلع شدند قاتل ۳۲ ساله پس از درگیری در خانه، برادر ۴۰ ساله خود را با جسم سخت به قتل رسانده و زیر سالن پذیرایی منزل دفن کرده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه ماموران در همان لحظات اولیه با ترفند‌های خاص پلیسی موفق شدند قاتل را دستگیر کنند، عنوان داشت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اظهار ندامت و پشیمانی، انگیزه‌اش را از این کار اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

این مقام انتظامی با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای، بیان کرد: خانواده‌ها مشکلات خانوادگی خود را قبل از منجر شدن به خشونت با میانجیگری و یا ارجاع به مرکز مشاوره و متخصصین امر، حل و فصل کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در جامعه نباشیم.

رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی خود را به روز‌های پایانی موکول نکنید

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه مالکان، رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند، گفت: از ابتدای طرح تا کنون، ۴۵ دستگاه موتورسیکلت ترخیص شده است.

سرهنگ محمدهاشم قسام عنوان داشت: طرح تسهیل در ترخیص موتور سیکلت‌های توقیفی و رسوبی در پارکینگ از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمد که مراحل ترخیص شامل مراجعه مالک به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه مدارک مالکیتی و هویتی موتورسیکلت و پرداخت دیون دولتی است.

او اظهار کرد: با تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده، هزینه نگهداری در پارکینگ برابر تعرفه سال ۹۴ محاسبه و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و تخلفاتی که به علت دیر کرد دو برابر شده است نیز مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

سرهنگ قسام با اشاره به رفع توقیف ۴۵ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح تاکنون، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح تا ۱۸ دی ماه امسال ادامه دارد و شایسته است که مالکان به منظور پیشگیری از ازدحام، انجام اقدامات جهت ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

شاکی، متهم ۱۶ ساله را عفو کرد

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت و تهدید از طریق فضای مجازی خبر داد که با پا در میانی افسران پلیس فتا، شاکی، متهم ۱۶ ساله را بخشید.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضائی با موضوع ایجاد مزاحمت و تهدید با دسترسی غیرمجاز به صفحه شخصی شاکی در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات فنی، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند عامل دسترسی غیر مجاز و تهدید شاکی در فضای مجازی را شناسایی و احضار کنند.

سرهنگ قسام عنوان داشت: متهم در اظهاراتش با اعتراف به انجام عمل مجرمانه، انگیزه خود را کنجکاوی و کسب اطلاعات شخصی شاکی از طریق تهدید بیان کرد.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه با پا درمیانی افسران پلیس فتا، شاکی از شکایت خود صرف نظر کرد، به والدین توصیه کرد: افزایش سواد دیجیتالی و نظارت بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی و حقیقی، عاملی موثر در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اتفاقات مشابه توسط نوجوانان است.

کشف ۷۷ راس گوسفند قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۷۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی بوانات حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، یک دستگاه کامیون حامل احشام را شناسایی و متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو، ۷۷ راس گوسفند قاچاق که راننده قصد انتقال آن‌ها را به یکی از استان‌های مرزی کشور داشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه تعامل بین مردم و پلیس موجب به وجود آمدن امنیت پایدار خواهد شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در رابطه با اقدامات مجرمانه را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری آنان در اسرع وقت اقدام شود.

ریزش آوار منجر به مرگ شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: ریزش آوار در شهرستان فسا یک کشته بر جای گذاشت.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر ریزش آوار منجر به فوت در باغی واقع در شهرک "طالقانی" شهرستان فسا، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام سدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی در اتاقک باغ مشغول استراحت بوده که به علت نامعلومی آوار ریزش و منجر به فوت وی شده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل پزشکی قانونی شد، از شهروندان به ویژه کارگران خواست در انجام امورات ساختمانی اصول ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری ۲ سارق سابقه دار اماکن خصوصی و کشف ۱۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی از ساختمان‌های در حال احداث در شهرستان "آباده"، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام کار‌های فنی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال مسروقه شامل باطری خودرو، کابل‌های مخابراتی و برق، شیرآلات ساختمانی و ... کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، اظهار کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است که پلیس دراین راستا به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان می‌باشد.

۷۶ رأس گوسفند قاچاق در ارسنجان کشف شد

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف ۷۶ رأس گوسفند قاچاق و توقیف یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی ارسنجان هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این کامیون، ۷۶ رأس گوسفند قاچاق را کشف کردند، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پلیس برای برقراری امنیت اقتصادی با اخلاگران قاطعانه برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند با اعلام موارد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، یاریگر پلیس باشند.

کشف کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "چهاربرکه" لارستان در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۴۰ عدد لوازم جانبی موبایل، ۲ دستگاه کنسول بازی ps۴، ۶ دستگاه لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، سرخ کن و مخلوط کن، ۱۰۰ کیلو قهوه و ۶۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.