مدیر دفتر اتحادیه میوه و سبزیجات کرمانشاه گفت : محدودیت‌­های تردد و کاهش میزان حمل و نقل باعث افزایش قیمت میوه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رامین حسینی مدیر دفتر اتحادیه میوه و سبزیجات کرمانشاه گفت : اعمال محدودیت‌­های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شده تا حمل و نقل کاهش پیدا کند و به همین علت در میدان میوه و تره­ بار به اندازه کافی میوه وجود نداشته باشد یا به عبارتی دیگر تقاضای زیاد و عرضه محصولات به دلایل عنوان شده کم است.

او گفت : با توجه به اینکه قیمت میوه در چند هفته اخیر افزایش داشته، اما افزایش قیمت آنچنان محسوس نیست که مشکلاتی را ایجاد کند.

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت میوه نبود نظارت دقیق بر میدان میوه و تره ­بار است، افزود: برخی از واسطه ­ها کالا را از بنگاه ­های میدان تره ­بار خریداری می­ کنند و با قیمت بالاتر به مغازه ­داران می­ فروشند و مغازه ­داران نیز با اعمال سود خود بر آنها، کالا‌ها را به مصرف کننده عرضه می‌کنند که این موضوع افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه حذف واسطه­‌ها نقش مهمی در جلوگیری از افزایش قیمت میوه دارد، افزود: این یک راهکار کلی است و نیاز به بررسی و ایجاد زیرساخت‌­های لازم دارد تا محصول پس از تولید به دست مصرف کننده برسد، اما با افزایش نظارت­ بر فعالیت ­های میدان میوه و تره ­بار می ­توان باعث شد که این محصولات به قیمت ارزان­تری وارد مغازه ­ها و در نهایت به دست مصرف کننده برسد.

حسینی با بیان اینکه این اتحادیه به تعداد ۳۴۰ نفر عضو دارد، گفت: بازار‌های روز تحت نظارت اتحادیه میوه و سبزیجات کرمانشاه نیستند و دستفروش­‌ها نیز بسیار زیاد هستند و همین موضوع باعث شده تا مشتری مغازه­‌های میوه فروشی و رونق آن‌ها کم شود و هزینه ­هایشان نیز افزایش پیدا کند 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.