فلاحی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیشنهاد تغییر ردیف بودجه جامعة المصطفی به بخش آموزشی/ بودجه آموزشی وزارت بهداشت رضایت‌بخش بود

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: اعضای کمیسیون پیشنهاد داده‌اند ردیف بودجه جامعة المصطفی از بخش فرهنگی به آموزشی تغییر کند.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای نشست پیش از ظهر امروز کمیسیون متبوع خود گفت: مسئولان جامعة المصطفی  با حضور در این نشست گزارشی را از عملکرد و مشکلات بودجه‌ای خود ارائه دادند که اعضای کمیسیون با توجه به وظیفه مهم این نهاد در حفظ فرهنگ اسلام و انقلاب مقرر کردند در ردیف بودجه‌ای جامعة المصطفی کمک‌هایی صورت دهند. همچنین پیشنهاد جابه‌جایی ردیف بودجه‌ای نهاد مذکور از فرهنگی به آموزشی داده شد.

او با یبان اینکه بسیاری معتقدند کلیات بودجه باید رد شود، یادآور شد: اگرچه همه بودجه‌ها در لایحه ۱۴۰۰ رشد داشته است، اما واقع بینانه بودن و تحقق آن جای بحث دارد؛ در سال‌های گذشته هم همه بودجه تعیین شده این نهاد تخصیص پیدا نکرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در بخش دیگر نشست، مهمانان کمیسیون از بودجه آموزشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رضایت داشتند و اگر بودجه آنها تحقق پیدا کند، مشکلی نخواهند داشت. به علاوه اعضای کمیسیون آموزش هم ایرادی وارد نکردند.


بیشتر بخوانید


رقم بالای اعتبار صندوق مدارس غیرانتفاعی در بودجه ۱۴۰۰ 

حجت الاسلام فلاحی گفت: در بسیاری از بخش‌های بودجه آموزش و پرورش، به ویژه در حوزه تربیت و مسائل فرهنگی افزایش چشمگیری ایجاد نشده است. در قسمت تخصیص اعتبار به صندوق مدارس غیرانتفاعی هم رقم بالایی اختصاص داده‌اند که برای نمایندگان پرسش برانگیز بود. 

او افزود: اعتبارات بیشتر باید به سمت مدارس دولتی برود، ضمن اینکه تخصیص اعتباری که دولت باید به صندوق دخیره فرهنگیان بدهد، اکنون صفر شده و دولت سهم پنجاه درصدی آن را اعمال نکرده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
جامعه المصطفی کلا چه بازده ای دارد و بینی و بین الله چه دردی را دوا میکند
آخرین اخبار