یک قطعه کرکس نادر در خلخال نجات یافت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال گفت: گونه حفاظت شده کرکس دال پس از تیمار و رسیدگی محیط‌بانان شهرستان خلخال، به آغوش طبیعت بازگشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حسن معصوم زاده ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال گفت: گونه حفاظت شده کرکس دال پس از تیمار و رسیدگی محیط‌بانان خلخالی، به آغوش طبیعت بازگشت.

او اظهار داشت: این گونه حفاظت شده شب گذشته در ارتفاعات روستای خوجین به‌دلیل کولاک برف از پرواز باز مانده و در محوطه کارخانه افتاده بود که طی تماس شهروندان خلخالی، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال منتقل و تیمار و رسیدگی شد.
معصوم‌زاده افزود: این کرکس که محل زندگی آن ارتفاعات کوهستانی و بیابان‌های خشک است، پرنده‌ای لاشه ‌خوار بوده و به ‌دلیل حفظ محیط زیست اطراف خود، پاکبان طبیعت به حساب می‌آید.

او با اشاره به اینکه این پرنده در زمره پرندگان حفاظت شده کشورمان قرار دارد و در استان اردبیل به نیز ‌دلیل وجود ارتفاعات کوهستانی در مناطق جنوبی و مرکز استان زندگی می‌کند از دوستداران طبیعت خواست در فصول سرد و در شرایط سخت آب و هوایی در صورت مشاهده حیات وحش در مناطق مسکونی موضوع را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه و اقلیم سردسیر، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.