مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: هشت بازارچه مرزی مصوب هم‌اینک در استان وجود دارد و اقدامات زیرساختی بازارچه مرزی پسابندر شهرستان چابهار در حال انجام بوده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مبین‌علی میرمدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بازارچه پسابندر در اقدامات اولیه برای راه‌اندازی به اسکله متصل شده تا از آن طریق صادرات و واردات انجام شود.

او افزود: اواخر تیر سالجاری مجوز بازارچه پسابندر که در گذشته باطل شده بود دوباره احیا و مقرر شد مراودات تجاری ایران از طریق این بازارچه با چندین کشور برقرار شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: محوطه بازارچه پسابندر دیوارکشی شده و درصدد هستیم با کانکس امکانات اولیه این بازارچه را راه‌اندازی کنیم.

او تصریح کرد: کشور‌های آفریقایی، عمان، پاکستان و هند مهمترین کشور‌هایی بوده که پسابندر می‌تواند ایران را به آن‌ها وصل کند.

میر ادامه داد: این بازارچه با کشور‌های زیادی می‌تواند تعاملات تجاری داشته باشد.

او تصریح کرد: دیگر بازارچه‌های سیستان و بلوچستان فقط مراودات بین ۲ کشور را انجام می‌دهند، اما پسابندر می‌تواند با کشور‌های زیادی کار کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.