یک خوشنویس اسدآبادی گفت:خوشنویسی به عنوان هنر معماری حروف، ریشه در فرهنگ، باور‌ها و اصالت معنوی و وجودی هر انسان دارد.

کریم حمیدی،از خوشنویسان شهرستان اسدآباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت:خوشنویسی هنر معماری حروف است که با ایجاد کلیت و شاکله ای آمیخته با ذوق، ظرافت و خلاقیت، آثاری را به عرصه ظهور می گذارد که ریشه در فرهنگ، باورها و اصالت معنوی و وجودی هر انسان دارد.

او ادامه داد:خوشنویسی هنری عرفانی توام با سکوتی از جنس معنویت است که قابلیت این را دارد متون و کلام های متعالی دینی، عرفانی،اشعار و سخنان بزرگان را به زیبا ترین شکل نشان دهد که این شاخصه در کمتر هنری دیده می شود.

حمیدی افزود: بزرگترین لذت هنر خوشنویسی آرامش عرفانی آمیخته در بطن آن و جلای احساس و دوری از قیل و قال های زندگی روزمره است که در پرتو آفرینش حس زیبا شناسانه در وجود علاقمندان بروز و ظهور پیدا می کند.

او همچنین گفت: در روزهای مبارزه با کرونا که یکی از بزرگترین اصول پیشگیری آن هم دوری از تجمع و عدم حضور غیر ضروری در اجتماعات است، تمرین و تلاش فردی برای اعتلا و پیشرفت این هنر خاص و منحصر به فرد می تواند هر علاقمندی را جهت دستیابی به مقام ها و مدارج والای این هنر در اوقاتی که فرصت انجام و تمرین این هنر در منزل را ایجاد می کند فراهم نماید.

این مدرس خوشنویسی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های مجازی خوشنویسی هم جهت پر کردن اوقات فراغت علاقمندان این رشته جهت دوری از اجتماعات می تواند به کاهش ترددها کمک نماید.

حمیدی همچنین بیان کرد:یقینا با آموزش های درست، صحیح و جهت دار در این حوزه می توان دانش آموزان و جوانان را به این هنر علاقمند کرد .

او افزود: به عنوان مثال استفاده از فونت های نستعلیق و خط تحریری در برخی از کتاب های دوره ابتدایی که به تازگی رواج یافته موجب  علاقمند شدن بسیاری از دانش آموزان به این هنرشده  و رونق دوباره انجمن های خوشنویسان و آموزشگاه های آزاد خوشنویسی را فراهم کرده است.

این خوشنویس اسدآبادی در پایان گفت: وجود اساتید گرانقدر و معتبری همچون سیدعلی سجادی و سید جعفرسجادی و اثر عمیقی که حضور این دو بزرگوار در فرهنگ و هنر این شهر بجا گذاشته است، باعث شده دیارسیدجمال به قطب خوشنویسی استان و حتی به نوعی غرب کشور تبدیل شود.

لازم بذکر است استادحمیدی، مدرس رسمی خط شکسته انجمن خوشنویسان شهرستان اسدآباد، دارای مدرک فوق ممتاز در دو رشته نستعلیق و شکسته و دارای مقامات متعدد کشوری و استانی است که از سال۸۲ خوشنویسی را آغاز کرده و در این مسیر از آموزش اساتیدی همچون استادان سجادی و استاد حیدری بهره برده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.