دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۶۴۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش یافته است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در استان همچنان بالاتر از شاخص میزان بروز تجمعی در کشور است.

او افزود: شهرستان طبس همچنان بالاترین میزان بروز تجمعی در استان را به خود اختصاص داده است.

شریف زاده بیان کرد: با مشارکت خوب مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های هفته گذشته کاهش روند ابتلا و بستری را در استان شاهد هستیم، اما این کاهش شکننده بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان مواجه با موج زمستانه بیماری کرونا در استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعلام محدودیت فقط برای شهرستان‌های نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیست، تصریح کرد: طبق دستور ستاد ملی کرونا محدودیت‌ها در شهرستان‌های نارنجی همچنان پابرجا است و ۹ شهرستان استان که در رنگ بندی نارنجی قرار داشتند همچنان باید محدودیت‌های ترددی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را رعایت کنند.

ترخیص ۴۰ بیمار کرونایی با حال عمومی مساعد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا کنون ۳۱ هزار و ۸۶۰ تست کرونا گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۳ هزار و ۸۴۲ بیمار شده است.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند.

شریف زاده تصریح کرد: همچنین ۳۸ تست کرونا انجام شد که جمعا ۱۶ بیمار کرونا مثبت شامل ۷ بستری و ۹ سرپایی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۰۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۷ نفر نیز مساعد نیست.

انتهای پیام/ ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.