رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: عملیات اجرای طرح اراضی شیبدار در ۴ هزار هکتار از اراضی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از اجرای طرح " مشارکت در تبدیل کاربری اراضی زراعی شیبدار به باغات مثمر " برای هجدهمین سال متوالی خبر داد و گفت: در روز سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹، آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح اراضی شیبدار در عرصه‌های شیبدار شهرستان مینودشت و ۸ شهرستان دیگر برگزار می‌شود.

او گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر دارد برای هجدهمین سال متوالی با بهرگیری از اعتبارات تخصیصی و توان کارشناسی مجموعه اقدام به کاشت ۴ هزار هکتار دیگر از عرصه‌های زراعی شیبدار با مشارکت کشاورزان و باغداران استان کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: حفظ خاک و حاصلخیزی آن، ایجاد کمربند سبز حفاظتی برای جنگل‌های بالادست، تامین بخشی از روغن خوراکی کشور، افزایش محصولات خشکبار صادراتی و حفظ و ایجاد اشتغال مولد و پایدار، از اهداف مهم اجرای این طرح است.

استان گلستان به واسطه بهره مندی از ویژگی‌های مناسب اقلیمی از پتانسیل بالایی در تولید محصولات زراعی و باغی برخوردار بوده و با مطالعات و استعداد سنجی انجام شده از سال ۱۳۸۲ طرح کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار برای ۱۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های مستعد استان آغاز شده است.

در ۱۷ سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، تاکنون ۲۷ هزار هکتار از عرصه‌های مورد نظر استان به زیر کشت انواع درختان مثمر و گیاهان دارویی رفته است.


انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.