دکتر لاری گفت: طرح شهید سلیمانی نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی‌های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه‌های بهداشتی و درمانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور در حاشیه نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در شهرستان بابل پس از یک افزایش نسبی در هفته‌های گذشته، در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده، ولی هنوز وارد مرحله نزولی نشده است.

او با بیان اینکه طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده، محور طرح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بابل درحال اجرا است، افزود: در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی این طرح در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف شهرستان تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده مشغول به فعالیت هستند.

دکتر لاری ادامه داد: ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیرو‌های مقاومت بسیج و سازمان هلال احمر در کنار دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بابل از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر غربالگری صورت گرفته و انجام تست تشخیص سریع (Rapid Test) از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است.

او افزود: از زمان آغاز اجرای طرح حدود ۳ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید نظارتی از اماکن بابل بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی تیم سلامت مرکز بهداشت، نیرو‌های داوطلب بسیج و اعضای هلال احمر صورت پذیرفته است.

دکتر لاری گفت: کمک‌های مالی برای خرید بسته‌های حمایتی و توزیع ماسک به گروه‌های آسیب پذیر را از اقدامات خیران شهرستان در راستای اجرایی شدن طرح اعلام کرد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.