مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در مراسم افتتاحیه طرح ملی امدادونجات زمستانه از آمادگی بیش از ۴۵۰ نجاتگر این جمعیت در ۲۵ پایگاه موقت و دائم در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: امسال بیش از ۴۵۰ نجاتگر و امدادگر در جاده‌های پرتردد و پرخطر استان با ارائه خدمات امدادونجات، کمک‌های اولیه و خدمات اجتماعی برای تسکین آلام آسیب دیدگان در قالب طرح ملی امدادونجات زمستانه به هموطنان خدمت رسانی می‌کنند.

او افزایش آمادگی و توان نیرو‌های امدادی برای ارائه خدمات و پاسخگویی مطلوب و سریع به حوادث و سوانح احتمالی را در ایام زمستان از اهداف مهم این طرح معرفی کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با آمادگی کامل در ۲۵ پست موقت و دائم در محور‌های مواصلاتی و کوهستانی در سطح استان آماده خدمت رسانی به مصدومان و آسیب دیدگان احتمالی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، بیان کرد: همچنین امدادهوایی و تیم واکنش سریع در مرکز استان نیز در طول این ایام به صورت آماده باش هستند.

او عنوان کرد: پیش بینی و پیشگیری حداکثری از بروز آسیب‌های احتمالی فصلی و بیماری کرونا، ارتقای توان عملیاتی جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به سوانح طبیعی و انسانی، هماهنگی و همکاری با تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار درون و برون سازمانی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

فلاح با اشاره به اینکه طرح امدادونجات زمستانه از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند ماه اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح با بکارگیری خودرو‌های امدادی همچون آمبولانس، خودروی نجات، تجهیزات و نیرو‌های عملیاتی در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهر‌ها به منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوه عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌ها اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: شماره تلفن ۱۱۲ مرکز پیام جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هرگونه حوادث و سوانح است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار