استاد حوزه علمیه همدان گفت:در زمان شیوع بیماری کرونا با تبدیل تهدید به فرصت، معنویت را افزایش دهیم.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی, استاد حوزه علمیه همدان اظهار داشت: در شرایط کنونی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی، کاهش روابط اجتماعی و از دست دادن برخی اطرافیان دچار غم و اندوه شده ایم که باید این شرایط را مدیریت کنیم.

او با اشاره به حفظ آرامش در شرایط کنونی، بیان کرد: در این شرایط ضمن رعایت بهداشت، تغذیه و خواب مناسب باید یاد خدا را فراموش نکنیم چراکه بالاترین آرامش یاد خداوند است، دعای معروف صحیفه سجادیه (دعای هفتم)، دعای فرج و مناجات‌های مختلف برای کسب آرامش مؤثر است.

مشاوره حوزه علمیه قم و استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: با نگاه متعالی و عمیق توحیدی درخواهیم یافت که در این روزهای کرونایی، با یاد خداوندمی‌توانیم رشد معنوی و اعتقادی خود را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی افزود: در شرایط کنونی تا حد امکان باید افکار منفی را از خود دور کنیم چرا که راجع به کرونا و نظراتش صحبت کردن موجب ایجاد استرس و نگرانی خواهد شد، ضمن رعایت بهداشت به روال معمول زندگی خود بپردازید که به امید خدا با مثبت‌اندیشی و با حفظ روحیه از سد این ویروس عبور خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: همواره در توصیه‌های دینی ما به قناعت توجه ویژه‌ای شده است، حضرت علی(ع) می‌فرمایند «قناعت گنجی پایان‌ناپذیر است»، بر این اساس در شرایط کنونی نیز با قناعت مدیریت اقتصادی زندگی را انجام دهیم و وظیفه خود بدانیم که کمک‌های مؤمنانه را به افراد نیازمند داشته باشیم. همچنین افرادی که شرایط لازم را دارند با ایجاد اشتغال و کسب درآمد به جامعه کمک کنند.

استاد حوزه علمیه همدان با تأکید بر حفظ روحیه افراد خانواده به‌ویژه کودکان در این روزهای کرونایی، گفت: در فرزندپروری، والدین باید زمان‌های با کیفیت و شادی‌آفرینی برای فرزندان خود اختصاص دهند که البته در این شرایط این زمان باید بیش‌ از پیش باشد، از قصه‌گویی و صرف زمان بیشتر برای گفت‌وگو تا بازی با بچه‌ها که بتوانند سایر خلأها را برای فرزندان پر کند.

عزیزی تأکید کرد: مراقب باشیم با احتیاط‌‌ها و حساسیت‌های بیش از حد متعارف در موضوع رعایت بهداشت، زمینه وسواس برای کودکان ایجاد نشود چراکه خود این موضوع خطرناک و استرس‌زا است بنابراین، باید به چارچوب‌های متعارف در رعایت بهداشت پایبند باشیم.

او  یاد آور شد: قرنطینه خانگی در برخی افراد عادت‌هایی همچون پرخاشگری و یا استفاده بیش‌ از حد از فضای مجازی را ایجاد کرده است که باید این امر مدیریت‌ و جلوی افراط آن‌ها گرفته شود.

استاد حوزه علمیه همدان بیان کرد: بسیاری از نیازهای عاطفی و روانی در قالب روابط اجتماعی و صله‌رحم شکل می‌گیرد که در شرایط کنونی می‌توان این نیازها را در فضای مجازی همچون استفاده از تماس تصویری مدیریت‌ کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.